ערוץ 10 ניצל: נחתם ההסכם להעברת הערוץ לקבוצת RGE

(עדכון) - סופית: RGE משתלטת על ערוץ 10, השלימה את העסקה ומכניסה את שוק הטלוויזיה לעידן הרישיונות ■ עפ"י העסקה, RGE תזרים לערוץ כ-190 מיליון שקל תמורת 51%

ערוץ 10 ניצל סופית: בעלי המניות של ערוץ 10, יוסי מימן וארנון מילצ'ן, חתמו על הסכם העברת השליטה בערוץ לקבוצת RGE של אביב גלעדי, משפחת רקנאטי ולן בלווטניק. בנוסף, היום (ג') בשעות אחר-הצהריים הושגו הבנות עם בנק לאומי, שיעניק מימון לעסקה.

הערבויות לעסקה נחתמו, והן בדרכן לרשות השנייה, על מנת שזו תעניק לערוץ רישיון שידורים ל-15 השנים הבאות.

מערוץ 10 נמסר: "בשעה טובה הושלם הסכם הערבויות של ערוץ 10 עם בנק לאומי. ניתן לברך על המוגמר. לפני שעה קלה חתמו אנשי RGE ואנשי ערוץ 10 על הסכם הערבויות עם בנק לאומי, וסכומי הערבות הנדרשים מועברים בהקדם לידי הרשות השנייה. בזאת מסתיים המהלך לרכישת ערוץ 10 על-ידי RGE ומילוי כל התנאים הנדרשים על-ידי הרגולטור לקבלת רישיון השידורים ל-15 שנים".

קבוצת RGE היא אחת מקבוצות התוכן המרכזיות בשוק הטלוויזיה הישראלי. היא מחזיקה במותגי ספורט 5, בערוץ הילדים, בערוצי טלוויזיה ובאתרי אינטרנט. בעבורה ההתרחבות להחזקה של ערוץ ברודקאסט היא התפתחות טבעית עסקית.

על-פי העסקה, RGE תזרים לערוץ 10 כ-190 מיליון שקל תמורת 51% מהערוץ. בעל השליטה הנוכחי, יוסי מימן, יחזיק 33% מהערוץ, והיתר יוחזקו בידי ארנון מילצ'ן. ההערכה היא כי המטרה היא להוציא את מימן ומילצ'ן לחלוטין מהערוץ.

מנכ"ל RGE, מודי פרידמן, שניהל את המשא-ומתן על ערוץ 10, ישמש כיו"ר. בעבר כבר החזיק בתפקיד ושימש גם כמנכ"ל הערוץ.

ערוץ 10
 ערוץ 10

כעת, לאחר השלמת החתימה על העסקה, יידרשו בעלי המניות של ערוץ 10 לשוב לאילן שילוח, המחזיק בזכות הסירוב הראשונית לערוץ. לרשות שילוח עומדים שבועיים בהם הוא ראשי לעיין בהצעת RGE ולהחליט האם הוא מעוניין להשוות אותה ולהפוך לבעל השליטה בערוץ - או שבכוונתו לוותר על העסקה.

בין סעיפי החוזה נכללים גם גם סעיפי אפסייד למימן ומילצ'ן בגובה 10 מיליון דולר ותמורה מיידית של כמה מיליוני שקלים בודדים. לאורך השנים השקיע מימן 800 מיליון שקל לפחות בערוץ 10, ואילו מילצ'ן השקיע כ-200 מיליון שקל. על-פי החוזה הם לא יידרשו להזרים יותר כסף לערוץ, וכל הזרמה עתידית תחול על בלווטניק ושותפיו, שידללו את בעלי המניות האחרים.

בתוך כך, ערוץ 10 הודיע כי הוא מושך את עתירתו לבג"ץ נגד האוצר על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בזמן שכיהן כשר אוצר, לגבות מהערוץ 16.8 מיליון שקל. ההחלטה למשוך את העתירה מגיעה לאור איתות שהתקבל מהאוצר, לפיו הנושא ישוב לבחינה מחודשת של שר האוצר הנוכחי, משה כחלון.

כעת, על הרשות השנייה להתחיל בבדיקה שתימשך כחודש לבחינת כשירות הערוץ לקבל רישיון. יו"ר מועצת הרשות, אוה מדז'יבוז', איפשרה את המהלך לאחר שקבעה את הדרישות לקבלת רישיון על הרף המינימלי, העומד על ערבויות של כ-60 מיליון שקל, שתזרים RGE.

מדז'יבוז' אמרה היום כי "שוק הטלוויזיה המסחרית צועד היום צעד דרמטי לקראת שיפור בתחרות ובאיכות. באמצעות צעדי מיקוד הרגולציה, לצד הפחתת מחויבויות התוכן והערבויות לבעלי רישיון, הסרנו חסמים בדרכו של ערוץ 10 למציאת משקיע חדש ויציאה לרישיון".

דבריה של מדז'יבוז' מהווים הדגמה לשינוי המציאות הרגולטורית בשנה האחרונה. זאת כשמנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ששימש בעבר כמנכ"ל הרשות השנייה, צייר תמונת שוק שלא כוללת את ערוץ 10 ולמעשה צויר כמי שחותר לסגירתו.

השינוי המהותי התאפשר בזכות האסטרטגיה שהוביל מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, שייצב את הערוץ כלכלית, לאחר שבסיוע הרשות השנייה התאפשר לו לקיים לוח שידורים ללא ריאליטי ובעל יכולת לכסות עלויות, גם ברייטינג מתון.

בחצי השנה האחרונה התנהל ערוץ 10 בזיכיון בתנאי רישיון, עם השקעה מינימלית נדרשת של 130 מיליון שקל. למרות זאת, הערוץ נעזר במקדמות רבות משוק הפרסום, ולא השקיע בהפקות לטווח ארוך. כעת תידרש קבוצת RGE להזרמות רבות.