עסקת מיליארד הדולר החדשה ב-MLB

קבוצת סט. לואיס קרדינלס מליגת הבייסבול האריכה את זיכיון השידורים שלה בשוק המקומי עם רשת Fox בתמורה למיליארד דולר ב-15 שנה ■ תקבל גם כ-30% מהבעלות על הערוץ המקומי

סט. לואיס קרדינלס, MLB / צלם: רויטרס
סט. לואיס קרדינלס, MLB / צלם: רויטרס

ליגת הבייסבול ממשיכה לנפק עסקאות זכויות שידור אדירות. כעת הגיע התור של קבוצת סט. לואיס קרדינלס, שהאריכה את זיכיון השידורים שלה בשוק המקומי עם רשת Fox ב-15 שנים נוספות, עד 2032.

במסגרת ההסכם ימשיכו להיות משודרים כל משחקי הקבוצה בערוץ הספורט המקומיFoxSports Midwest. לפי "פורבס", עבור העונה הראשונה בהסכם (2018) יקבלו הקרדינלס 50 מיליון דולר, והוא יעלה מדי שנה עד 86 מיליון דולר בשנה האחרונה. ביחד עם מעקי חתימה צפויים הקרדינלס לקבל כמיליארד דולר.

כמקובל בעסקאות מעין אלו, הקרדינלס גם יקבלו 30% מהבעלות על הערוץ.

ההסכם הנוכחי מכניס את הקרדינלס לרשימת הסכמי הטלוויזיה הגדולים של השנים האחרונות בליגת הבייסבול. ההסכם הגדול ביותר שייך לניו יורק יאנקיז, שמקבלת 3.8 מיליארד דולר ל-20 שנה מערוץ הטלוויזיה yes.

יש לציין כי במסגרת שיטת חלוקת הכספים בליגת הבייסבול, נתח מסוים מההסכמים שמשיגות הקבוצות בשוקים המקומיים הולך לחלוקה ליתר הקבוצות בליגה - זאת על מנת לאזן את הכספים עם הקבוצות מהשוקים הקטנים ולמנוע עד כמה שניתן הגדלת הפערים הכלכליים בליגה.