טיב טעם תרכוש את רשת עדן טבע מרקט בכ-29 מיליון שקל

טיב טעם תשלם עבור מלאי הרשת בנפרד ותתחייב להעסיק 70% מעובדי עדן טבע מרקט ■ חגי שלום, בעלי טיב טעם: "עדן טבע מרקט לא תהיה פתוחה בשבתות"

עדן טבע מרקט / צילום: תמר מצפי
עדן טבע מרקט / צילום: תמר מצפי

עכשיו זה סופי: אחרי התמחרות עיקשת, רשת טיב טעם רוכשת את רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט. טיב טעם תשלם 29.25 מיליון שקל עבור 8 סניפיה של עדן טבע מרקט ותתחייב להעסיק 70% מעובדי הרשת. טיב טעם תשלם עבור מלאי הרשת בנפרד.

הצעתה הנוכחית של טיב טעם גבוהה ב-11 מיליון שקל מהצעה קודמת שהגישה לרכישת עדן טבע מרקט, אשר עמדה על 18.25 מיליון שקל.

שופט בית משפט המחוזי בלוד, אילן שילה, שלח היום (א') את כל הצדדים להתמחרות, לאחר שבפניו הונחו 3 הצעות שונות לרכישת עדן טבע מרקט בסכום של 25 מיליון שקל. נוסף לטיב טעם הגישו הצעות בסכום זה גם רשת ויקטורי והצעה נוספת המשותפת לרשת ויקטורי ולרשת טבע קסטל.

טיב טעם תקבל לידיה את סניפי עדן טבע מרקט בתל-אביב, רמת-גן, נתניה, כפר-סבא, באר-שבע, ראשון-לציון, אשדוד וחיפה.

סניף עדן טבע מרקט התשיעי, זה שבקניון רמות בירושלים, לא יימכר. נאמנת הרשת, עו"ד דורית לוי-טילר, ציינה בבקשה קודמת לבית המשפט כי לא התקבלו הצעות לרכישת הסניף, והוא יפונה לאחר שהציוד והמלאי שבו יימכרו לרשת טבע קסטל.

חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם, הבהיר היום בשיחה עם "גלובס" כי עדן טבע מרקט לא תהיה פתוחה בשבתות. לדבריו, "טיב טעם תשמור על עצמאותה ועל צביונה של הרשת כעדן טבע מרקט וכחברה למוצרי בריאות. נשמור עליה כרשת כשרה שאינה פועלת בשבתות. נשמר את האסתטיקה, את העובדים ואת כל מה שהושקע ברשת. אני מקווה שאחרי שהרשת ספגה מכה בגלל מגה, נוכל להחזיר אותה למסלולה הרגיל.

"כאדם חברתי אני רואה בזה ערך עליון להעסיק את העובדים והמנהלים ולתת להם בית טוב עם תנאים ראויים הדומים לתנאים שמהם הם נהנו עד היום. כוח-האדם הוא הנכס העיקרי של החברה".

- מה תיתן הרכישה לטיב טעם?

"ראשית, מדובר בהגדלת המכירות בשיעור של כ-20%. שנית, זה ישפר לנו את תנאי הסחר. שלישית, מדובר בטרנד שהולך ומתפתח בארץ, ובמקום להשקיע עבודה של שנים בפתיחת מחלקות אורגניות בתוך הסניפים שלנו, אנחנו מקבלים כאן נכס מוביל בארץ במחיר סביר. לא צריך לומר כמה עולה לבנות חנות ברמה של עדן טבע מרקט. אלה השקעות עצומות. כל חנות כזאת היא השקעה של הרבה מיליוני שקלים. עדן טבע מרקט גם קרובה ברמה ובאיכות לסטנדרטים של טיב טעם".

- האם תפתחו מחלקות אורגניות בתוך סניפי טיב טעם?

"כרגע לא. קנינו רשת שלמה. קודם נייצב אותה, נלמד את התחום, נעמיק בו ואז נחליט על ההמשך - האם להקים עוד מחלקות או להתבסס על הרשת בלבד".

עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, מסר: "טיב טעם מזהה את מהפכת הבריאות בישראל ומתכוונת להביא את בשורת הבריאות לציבור הרחב. ביחד עם צוות העובדים המיומן של עדן טבע מרקט, אותם אנו רואים כנכס העיקרי של החברה, אנו מתכוונים לשמור על ערכיה של רשת עדן טבע מרקט ולחזק את בידולה כרשת כשרה המתמחה במזון בריאות. הרשת תפעל בנפרד מטיב טעם ותשתף פעולה עם ספקיה, במטרה להרחיב את הפעילות הקיימת וכן לפתוח במהרה סניפים נוספים".

עוד מסר כהן: "אני קורא לציבור הרחב לסייע במאמצים להבראת הרשת ולרווחת עובדיה ונושיה, וקורא לציבור לחזור ולרכוש ברשת, במיוחד ערב החגים".

עדן טבע מרקט הייתה בשליטה (51%) רשת מגה, ומי שהחזיק ביתרת המניות (49%) הוא מייסד הרשת, גיא פרוביזור, באמצעות חברה בשליטתו. פרוביזור הודח מתפקידו כמנכ"ל הרשת על רקע סכסוך בינו לבין מגה, סביב אי-הסכמתו לדילול החזקותיו ברשת בתמורה להזרמת כספים מצד רשת מגה והחברה-האם שלה, אלון רבוע כחול.