שופרסל משיקה מותג פרטי בבשר במחירים זולים עד 30%

3 חודשים אחרי השקת המותג הפרטי בחלב, שופרסל מחריפה התחרות מול תנובה ומבטיחה לתפוס נתח שוק של עד 50% ■ והמחירים? אנטריקוט ב-139 שקל לק"ג במקום 159 שקל, צלעות וכתף בקר יימכרו במחיר הנמוך בכ-12%

כ-3 חודשים אחרי השקת המותג הפרטי בחלב, שופרסל מרחיבה את החזית מול קבוצת תנובה ומשיקה בשר טרי תחת מותג פרטי. הבשר של שופרסל עלול להביא לפגיעה במכירות הבשר הטרי של תנובה באמצעות המותג "אדום אדום" וגם במכירותיה של חברת דבאח.

שוק הבשר הטרי בארץ הוא שוק מרוכז הנשלט על-ידי "אדום אדום" ודבאח, האחראים יחד לכ-80% ממכירות השוק שגודלו נאמד ב-1.095 מיליארד שקל בשנה.

שופרסל חשפה היום (ב') נתונים לפיהם תנובה אחראית ל-58% ממכירות הבשר הטרי בשופרסל, בעוד שדבאח אחראי רק ל-32% ממכירות הבשר ברשת, ולכן תנובה צפויה להיות הנפגעת העיקרית של המהלך הנוכחי.

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מעריך כי המותג הפרטי של שופרסל בבשר יתפוס נתח של 30%-50% ממכירות הבשר הטרי ברשת. לדבריו, במהלך הנוכחי שופרסל משפרת את מחירי הקנייה שלה בבשר הטרי בשיעור דו-ספרתי, ובמקביל מבצעת הפחתה דו-ספרתית במחיר לצרכן - וכל זאת תוך שיפור הרווחיות.

"אנחנו מייצרים מהפכה אמיתית. הוכחנו שאנחנו לא מתעסקים בנישה צרה של מותג פרטי ארוז. הספקים לא העלו על דעתם שניכנס לתחומים כל-כך רגישים. המהלכים שלנו מונעים עליית מחירים לצרכן, ואנחנו עושים מהפכות כדי לשמר את רמת המחירים הנמוכה וגם לעזור לצרכנים לקבל החלטות קנייה בצורה חופשית וללא כפייה".

- בכמה יירד הנתח של תנובה ואסם בשופרסל?

"אין לי את הנתונים, אבל ללא ספק, כניסת שופרסל לליבת העסקים הגדולים מצמצמת את חלקם בקטגוריות הרלוונטיות".

לדברי אברכהן, כלל מהלכי שופרסל במותג הפרטי אמורים להוזיל את הסל למשפחה ב-20%-30%.

מקורות בתנובה מסרבים להתרגש וטוענים כי המהלך של שופרסל עשוי לעודד את צריכת הבשר הטרי בארץ על חשבון הבשר הקפוא וממילא לתרום להגדלת השוק כולו. באופן הזה, המהלך, כך נטען, יפגע במכירות הבשר הקפוא.

מותג הבשר של שופרסל מאתגר את הרשת הזולה ביותר
 מותג הבשר של שופרסל מאתגר את הרשת הזולה ביותר

מוצרי הבשר הטריים שיימכרו בשופרסל תחת המותג הפרטי הם סטייק אנטריקוט, צלעות, כתף מרכזי, צלי כתף, פילה מדומה, שריר הזרוע וצוואר. בכולם שופרסל מבטיחה מחירים הזולים ב-10%-30% ממחיר הבשר הטרי ברשת רמי לוי שיווק השקמה, כפי שתועדו אתמול (א').

שופרסל לא תמכור את החלקים האחוריים, כמו סינטה למשל, כיוון שתהליך ההכשרה שלהם דורש ניקור. הניקור, במסגרתו מוציאים את הגידים, מבוצע על-ידי "מנקר" המוסמך על-ידי הרבנות.

סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, אורי קילשטיין, אומר כי "הפכנו עולמות, ואנו מייבאים באופן ישיר בשר טרי בטיסה מארגנטינה, על מנת להוזיל את המחירים לציבור בשיעור של בין 10% ל-30% מהמחירים הנהוגים כיום. זהו מהלך נוסף שנועד להוזיל את יוקר המחיה בלעדית ללקוחות שופרסל, ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע לסניפים וליהנות מבשר אנגוס משובח בפחות כסף".

בתוך כך, משרד החקלאות הודיע כי יאשר גם את פולין כמדינה שממנה ניתן לייבא בשר טרי. מדובר באישור שניתן לראשונה לפולין לאחר ביקור של השירותים הווטרינריים במדינה.

שופרסל מביאה ארצה את מוצרי הבשר ישירות מארגנטינה באמצעות מטוסי מטען מקוררים, באופן ששומר על טריות ואיכות המוצר, ומציעה אותו בלעדית ללקוחות הרשת.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום עוד כי "שופרסל ממשיכה בהובלת מהלכים להורדת יוקר המחיה בישראל. היום אנו משיקים את קטגוריית הבשר טרי במותג הפרטי. אנו מייבאים מוצרי בשר טרי מסוג אנגוס מארגנטינה, שיהיו באיכות גבוהה ובעלות נמוכה יותר לצרכן מהאפשרויות הניצבות בפניו כיום".

"מוצרי הבשר מהווים מרכיב משמעותי מסל הצריכה החודשי בישראל ובפרט לקראת חגי תשרי. לכן, הכניסה לקטגוריית הבשר עם מוצרי המותג הפרטי היא אירוע משמעותי, שישפיע לטובה על אפשרויות הבחירה של ציבור הצרכנים שלנו".

בנוגע למחירים, מחירו של אנטריקוט בשופרסל יעמוד על 139.9 שקל לקילו, לעומת מחיר של 159.9 שקל שנרשם אתמול ברשת רמי לוי - פער של 14.3%. צוואר יימכר בשופרסל ב-59.9 שקל לקילו, לעומת מחיר של 84.9 שקל לקילו בשוק - פער של 41.7%. בצלעות הפער עומד על 12.5%; ואילו בכתף, צלי ופילה הפער הוא כ-11%.

סמנכל הסחר של שופרסל, אורי קילשטיין, מסר כי "בחגים הקודמים עם ישראל אכל הרבה עוף, ובחג הקרוב הוא יאכל הרבה יותר בשר טרי איכותי. עשינו אתמול קניות בכל השוק. אלה המחירים, ואנחנו יודעים שהשוק יילך עכשיו להורדת מחירים".

לדבריו, "אני מאמין שהמהלל יגדיל לפחות ב-50% את הבשר הטרי הנמכר ברשת".