הטיפ היומי: המניה שקיבלה העלאת מחיר יעד לאור דוח טוב

UBS ממליץ לקנות את Mohawk וטוען: החברה ממוצבת ליהנות מהתאוששות שוק הדיור

החברה התעשייתית Mohawk Industries  / צילום: אתר החברה
החברה התעשייתית Mohawk Industries / צילום: אתר החברה

החברה התעשייתית Mohawk Industries נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: MHK) לפי שווי של 15.4 מיליארד דולר. החברה מעצבת, מייצרת, מפיצה ומשווקת חומרים לריצוף כגון אריחי קרמיקה, עץ, אבן ושטיחים.

לאחרונה פרסמה מוהוק את דוחות הרבעון השני לשנת 2015, והתוצאות היו מרשימות: החברה דיווחה על רווח נקי של 2.69 דולר למניה, בנטרול הוצאות חד-פעמיות שקשורות לרה-ארגון. מדובר על רווח שהיה גבוה גם מהתחזיות שלנו וגם מתחזיות קונצנזוס האנליסטים. למרות שהצמיחה בהכנסות, בשיעור של 7% (כשלוקחים בחשבון שינויי שערי חליפין), הייתה נמוכה מהתחזיות, הרי שהרווחיות הגבוהה מהצפוי פיצתה על כך, ושולי ה-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) עלו בהשוואה לרבעון המקביל. לדעתנו, הדבר משקף את יכולות ההנהלה בכל מה שקשור להטמעה של רכישות ולשליטה על ההוצאות.

הדוחות הצביעו על ייצור חזק של מזומנים, עובדה שתומכת בהשקעות נוספות וברכישות שעשויות להתבצע בעתיד. לאחרונה מוהוק השלימה שתי רכישות, והיא ממשיכה לבצע השקעות ברמה הגלובלית, כגון בכניסה לשווקים גיאוגרפיים חדשים. נוסף על כך, אנחנו מצפים מהנהלת החברה להמשיך ולחפש הזדמנויות אטרקטיביות, שיהוו תוספת לצמיחה לאורך זמן.

אנחנו ממשיכים להאמין שמוהוק היא אחת מהחברות שממוצבות באופן המוצלח ביותר ליהנות מההתאוששות בשוק הדיור, ומהגידול בהוצאות על תיקונים ושיפוצים. לחברה יש הזדמנויות שונות, ביניהן הרחבת תמהיל המוצרים והפריסה הגיאוגרפית שלה; הרחבת שולי הרווח התפעולי בתחומי הפעילות השונים; והגדלת המינוף התפעולי כך שיאפשר לה להגיע ליעילות גבוהה יותר.

אנו מעדכנים את המודל שלנו ומעלים את תחזיות הרווח הנקי למניה. להערכתנו, החברה תסיים את שנת 2015 עם רווח נקי של 9.95 דולר למניה (עלייה של 20 סנט לעומת תחזיתנו הקודמת). הרווח הנקי למניה ב-2016 יסתכם להערכתנו ב-11.5 דולר (עלייה של 25 סנט). בהתאם לכך, אנחנו מעדכנים את מחיר היעד שלנו למניית מוהוק, ומעלים אותו מ-200 דולר ל-230 דולר, מחיר יעד שמשקף פרמיה של 10.3% על מחיר השוק. המלצתנו נשארת ללא שינוי, "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, UBS

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם