קובי פלר: הפד הותיר את הריבית - וזה מה שיקרה עכשיו

פלר מ-UBS סבור ש"המימוש האחרון שנבע מחשש להאטה עולמית נראה מוגזם בשווקים, בדגש על אירופה ויפן"

קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management בישראל, סבור שהחלטת הריבית בארה"ב אמש תחזיר את המשקיעים להתמקד בנתוני המקרו בתקופה הקרובה, וממליץ לא להיבהל מהתיקון האחרון בשווקים.

"הפד החליט לדחות את ההחלטה והפתיע את משקיעי האג"ח שמכרו אג"ח לאחרונה", אומר פלר. "למרות כלכלה חזקה, האינפלציה הנמוכה מאפשרת לפד להמתין עם החלטת הריבית. המשקיעים יחזרו להתמקד בנתוני המקרו בדגש על אפשרות הפעלת תכנית לתמיכה בצמיחה בסין ונתוני התעסוקה בארה"ב".

פלר מוסיף כי "משקיעי המניות ינסו להעריך כיצד ההתפתחויות האחרונות ישפיעו על דוחות הרבעון השלישי, בדגש על חברות להן פעילות בשווקים מתעוררים. בסך הכל, משקיעי המניות נותרו עם יותר שאלות מתשובות לאחר החלטת הפד, כאשר למרות זאת נראה כי המימוש האחרון שנבע מחשש להאטה עולמית נראה מוגזם בשווקים, בדגש על אירופה ויפן".  

באשר לבורסה בת"א, פלר מציין כי הפוקוס בתקופה הקרובה יהיה על הדפלציה והצמיחה החלשה במשק: "בשוק המקומי יוכלו המשקעים להתמקד באינפלציה השלילית הצפויה בחודשים הקרובים ולסגור חלק גדול מהפער החיובי שנפתח מול ארה"ב בטווחים הארוכים. המניות המקומיות יושפעו מהמתרחש בעולם ומנתוני הצמיחה המקומית החלשה, ובצורה סלקטיבית מהתפתחויות ספציפיות בסקטורים השונים".