מחיר טקס הפתיחה של אולימפיאדת ריו: 10% מזה של לונדון 2012

הבעיות הכלכליות בברזיל עושות את שלהן: טקס פתיחת המשחקים יהיה זול בהרבה מזה שנרשם באנגליה (41.5 מיליון דולר), שלא לדבר על הטקס של בייג'ין 2008

טקס הפתיחה של משחקי לונדון 2012 / צלם: רויטרס
טקס הפתיחה של משחקי לונדון 2012 / צלם: רויטרס

טקס הפתיחה של משחקי ריו דה ז'ניירו 2016, שיתקיימו בקיץ הבא - צפוי להיות נמוך במיוחד, עם תקצוב הנאמד בכ-10% בלבד מזה של האולימפיאדה הקודמת - לונדון 2012. כך מפרסם אתר insidethegames.

נתונים שפורסמו השבוע חוזים כי כלכלת ברזיל תסיים את 2015 עם התכווצות 2.1%, והדבר משפיע גם על המשחקים האולימפיים. פרננדו מירלש, אחד מהבמאים של טקס הפתיחה בריו, ומי שידוע בעיקר כבמאי של סרט המופת מ-2002 "עיר האלוהים", אמר: "ברזיל בסוג של משבר כלכלי, כולם יודעים את זה. יש לנו תקציב נמוך, אבל אני שמח לעבוד איתו".

טקס הפתיחה של לונדון 2012 עלה כ-41.5 מיליון דולר, וכלל מיצגים כגון הכדורגל דייויד בקהאם משיט סירת מנוע מהירה על נהר התמזה, ופעלול הליקופטר בכיכובם של המלכה ושל דניאל קרייג, שחקן בסדרת סרטי ג'יימס בונד. ארבע שנים קודם לכן, התקיים בבייג'ין טקס פתיחה שנמשך יותר מארבע שעות ונחשב ליקר בכל הזמנים: עלה לסינים למעלה מ-100 מיליון דולר. 

"יש לנו הרבה מגבלות, אבל נמצא את הפתרונות", אמר מירלש. "לבזבז את מה שלונדון בזבזה, במדינה כמו שלנו שצריכה כסף לתחומי התברואה והחינוך - זה משהו שהיה גורם לי להתבייש".

כ-12 אלף מתנדבים ייקחו חלק בארבעת הטקסים של משחקי ריו (הפתיחה והסיום של המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים). טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים יתקיים ב-5 באוגוסט, והסיום ב-21 לחודש.