אפליקציה שקונסת מסמסים בנהיגה זכתה בהאקתון של פייפאל

הצוות שהגה את SAVR, שמעבירה את הקנס כתמורה לעמותה או לחשבון חיסכון לבחירת הנהג, יתמודד בחודש הבא בגמר ההאקתון העולמי של פייפאל על פרס של 100 אלף דולר ■ בשנה שעברה זכה צוות ישראלי בגמר

לדבר בזמן נהיגה הוא כבר מזמן מחלה שנהגים רבים חולים בה, מבלי לדעת או להתחשב בסיכון שהם גורמים לעצמם ולסובבים אותם. אבל אם יש משהו מפחיד יותר מזה הוא משלוח הודעות טקסט בזמן הנהיגה - מגיפה שהולכת ומתפשטת בקרב הנהגים בישראל.

במסגרת האקתון שערכה פייפאל בימים האחרונים בתל אביב, כחלק מתחרות עולמית של 14 ערים ברחבי הגלובוס, צוות של שלושה ישראלים, שפיתח אפליקציית אנדרואיד בשם SAVR שמנסה להילחם בתופעה באמצעות חינוך לנהיגה נכונה, זכה במקום הראשון. הצוות, שמורכב מעירן דנן, הילה יונתן ושחר ברששת, פיתח אפליקציה שמופעלת כשהמשתמש נוהג וקונסת אותו בכל פעם שהוא מקליד בזמן נהיגה. האפליקציה מעבירה אוטומטית את סכומי הקנסות בגין כל עבירה שכזו לטובת מטרות חברתיות או לחשבון חיסכון עבור אדם אחר.

"רמת הפיתוח של הצוותים שהשתתפו בתחרות מאוד גבוהה ומרשימה. המפתחים הישראליים אף פעם אינם מאכזבים עם יכולות הקידוד שהם מפגינים", אמר ג'ון לאן, מנהל גלובלי בכיר, PayPal ו-Braintree_Dev. "צוות SAVR הוא דוגמא נוספת לכישרונות הגדולים שישראל מציעה. אין לי ספק שהם יפתחו מוצר מצוין גם בתחרות הגמר".

הצוות הישראלי יטוס בחודש הבא למטה הראשי של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל בסן חוזה, ארה"ב, כדי להתמודד מול 14 צוותים נוספים מרחבי העולם על פרס של 100 אלף דולר. הצוות ינסה לשחזר את ההצלחה של הצוות הישראלי מהשנה שעברה, פאבל קמינסקי ושי משעלי, שזכה במקום הראשון בתחרות BattleHack לאחר שפיתח שירות בשם AirHop, שמאפשר שימוש בתקשורת בטלפונים במקומות ללא קליטה.

הצוות שניצח בפייפאל, זכה בהאקתון של פורד

הצוות שזכה בשנה שעברה לא נשאר מאחור. השניים הספיקו להתמודד בסוף השבוע האחרון בהאקתון של פייפאל בתל אביב וביום ראשון עברו להתמודדות בהאקתון של יצרנית הרכב האמריקאית פורד בתל אביב, שם הצליחו לזכות במקום הראשון.

השניים פיתחו אפליקציה בשם Wake Me App, שהביאה להם פרס בדמות מכונית פורד פיאסטה חדשה ופרס של 75 אלף שקל. האפליקציה, שעובדת בעולמות דומים לזו שזכתה בסוף השבוע בהאקתון של פייפאל, מנטרת את סימני העירנות של הנהג בשלבים שונים של הנהיגה ומספקת התראות המשתנות בהתאם למצב הנהג. כך, כשהאפליקציה מבחינה בסימני נמנום מצד הנהג, היא מספקת שורה של התראות, כולל צלצולים קוליים, הגברת עוצמת הרדיו ואף ביצוע שיחות טלפון ושליחה אוטומטית של הודעות לרשימת אנשי הקשר של הנהג כדי להתריע על חוסר העירנות של הנהג.

ההאקתון נערך במסגרת תחרות המפתחים של פורד בשם SYNC AppLink, סביבת הפיתוח למערכת המדיה המתקדמת ולמסך המגע של מערכת הרכב בדגמי פורד, שכוללת זיהוי קולי ויכולת הצגת תמונות.

הזוכים בהאקתון של חברת פורד / צילום: מיכאל חיינובסקי
 הזוכים בהאקתון של חברת פורד / צילום: מיכאל חיינובסקי