הקיצוצים הגיעו ל-ESPN: צפויה לפטר כ-350 עובדים

רשת שידורי הספורט שבבעלות וולט דיסני תפטר כ-4.3% מכוח העבודה שלה ■ מתמודדת עם גל התנתקויות מהערוצים שלה ועם התחייבויות זכויות שידור ספורטיביות עתידיות בסך של קרוב ל-70 מיליארד דולר

אולפן ESPN / צלם: בלומברג
אולפן ESPN / צלם: בלומברג

רשת שידורי הספורט האמריקאית ESPN, הנמצאת בבעלות תאגיד וולט דיסני, צפויה לפטר כ-350 עובדים, המהווים 4.3% ממצבת העובדים הכלל-עולמית שלה (8,000) - כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג".

הסיבה לפיטורים: אובדן של מחוברים רבים לערוצים בתשלום ברשתות הכבלים של דיסני והוצאות הפקה מאמירות. כבר באוגוסט הודיעה דיסני כי בשל כך, הרווחים של החברה לא יעמדו בתחזית הראשונית.

הבעיה החמורה ביותר בפניה ניצבת דיסני היא התחייבות על רכישת זכויות שידור בשווי כולל של 44.2 מיליארד דולר - מקום שני מבין כל חברות הטלוויזיה ברחבי העולם, רק אחרי FOX (שהתחייבויות זכויות הספורט שלה עומדות על 48.6 מיליארד דולר, לפי נתוני "בלומברג").

יש לציין כי הנתונים לא כוללים את עסקת-העתק האחרונה עליה חתמה ESPN: רכישת הזכויות של ה-NBA ל-9 שנים עבור 24 מיליארד דולר. כך שבפועל ESPN מדורגת ראשונה ברשימה הזאת, לפני FOX, עם התחייבויות עתידיות לזכויות שידור בסך של קרוב ל-70 מיליארד דולר.

על-פי מחקר שערכה חברת SNL Kagan, רשת ESPN סובלת ב-4 השנים האחרונות מגל התנתקויות מהערוצים שלה - מיליון בתי-אב בממוצע לשנה (כ-4 מיליון במהלך כל התקופה).