כדאי לכם לברוח מיצרנית מדפסות התלת-ממד הזו

במחלקת המחקר של UBS ממליצים "מכירה" על מניית סטרטסיס, במחיר יעד של 18 דולר, נמוך ב-21.7% ממחיר השוק

Stratasys / צילום : אתר החברה
Stratasys / צילום : אתר החברה

יצרנית מדפסות התלת-ממד Stratasys נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. סטרטסיס נוצרה ממיזוג של אובג'ט מישראל וסטרטסיס מארה"ב. לפני שבועיים סטרטסיס פרסמה את דוחות הרבעון השלישי, בהם רשמה הכנסות של 168 מיליון דולר והפסד נקי של 15 סנט למניה, בהתאם לאזהרה שפורסמה.

בדומה למתחרה 3D Systems, גם ההכנסות שלה נפלו ב-20% ברמה האורגנית, או 16% בנטרול שינויי שערי חליפין.

הראות (visibility) נשארת חלשה, עם מחזורי מכירה מתארכים. החברה אף הכירה בירידת ערך של 910 מיליון דולר, הרבה יותר מהסכום עליו דובר קודם לכן.

סטרטסיס ממשיכה לתכנן את הקטנת בסיס ההוצאות שלה ולשמור על הנזילות, בתקופה של ירידה חדה ותמהיל חלש יותר של מכירות. סטרטסיס צופה מידה מסוימת של התייצבות בשולי הרווח הגולמי; מחיר המכירה הממוצע נותר חזק למרות חולשת תמהיל המכירות. מכירות MakerBot ירדו ב-55% ביחס לרבעון המקביל ונותרו ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם, כך שכל הירידה מהרבעון הקודם מיוחסת למכירות מערכות מקצועיות, בפרט קו מוצרי ה-Connex.

גם סטרטסיס וגם 3D Systems סובלות מביקושים חלשים, וזהו אתגר מבחינת המשקיעים, שהיו רגילים לצמיחה של 25%-30%. הנהלת סטרטסיס הזכירה תקופה קודמת של חולשה שהייתה ב-2009, אך אז ההתאוששות הייתה מיוחסת בעיקר למגמות גלובליות. למרות ההאטה, סקר שערכה החברה מצביע על גידול ברצון להשתמש במדפסות תלת-ממד בתהליך הייצור. אנחנו בספק אם תהיה התאוששות בצורת "V" ומעריכים כי ב-2016 ההכנסות יצמחו ב-15%, חצי מהקצב האורגני שנרשם ב-2014.

אנחנו מאמינים שסטרטסיס צריכה להיסחר בפרמיה בהשוואה ל-3D Systems, בזכות המיצוב החזק יותר שלה בשווקים רלוונטיים, כגון הדפסת אב-טיפוס. עם זאת, אנו מצפים שהמכפיל ישקף "תספורת" של 30%-40% ביחס לרמות שנרשמו בשוק בתקופות הצמיחה של 2013-2014. אנחנו לא מצפים להשפעה חיובית על המכפילים מכיוון של מיזוגים ורכישות. המלצתנו למניה היא "מכירה" ומחיר היעד שלנו הוא 18 דולר, נמוך ב-21.7% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם