הצלחת להיכנס לליגה? חצי מיליון דולר בכיס כבר יש לך

ההסכמים הקיבוציים בליגות האמריקאיות מגינים על השחקנים הזוטרים באמצעות שכר מינימום מפנק; ב-MLB הודיעו בסוף השבוע כי שכר המינימום יעמוד העונה על 507 אלף דולר; הליגה שמשלמת את שכר המינימום הגבוה ביותר? ה-NHL; ומי הליגה שמשלמת הכי מעט?

לוס אנג'לס דודג'רס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס
לוס אנג'לס דודג'רס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס

ליגת ה-MLB שברה העונה את כל שיאי השכר האפשריים בספורט האמריקאי, כולל קבוצה אחת עם השכר הגבוה אי פעם בענף ספורט כלשהו בארה"ב- 316 מיליון דולר ששילמה לוס אנג'לס דודג'רס לשחקניה. בצד השני של הסקאלה, ממשיכה הליגה להגן באמצעות ההסכם הקיבוצי על השחקנים שלא יזכו לראות שכר עתק: בסוף השבוע הודיעה הנהלת ליגת הבייסבול כי שכר המינימום לשחקן יעמוד על 507,500 דולר לעונה. במלים אחרות, כל שחקן שיצליח להשיג חוזה בליגה יבטיח לעצמו שכר חודשי של לפחות 42,250 דולר.

גם ביתר הליגות קיים מנגנון שמגן על שחקני הדרג הנמוך, גם שם באמצעות ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בין הליגה לשחקנים. בליגת ה-NBA עומד שכר המינימום לשחקן לעונה הנוכחית על 525,093 דולר; בליגת ה-NFL עומד שכר המינימום לשחקן על 435 אלף דולר. מי שמשלמת את שכר המינימום הגבוה ביותר לשחקן שמצליח להשיג חוזה היא ליגת ה-NHL, עם 575 אלף דולר שכר מינימום לעונת 2015/16. יש לציין כי כל שנת ותק מעלה באופן אוטומטי, ברוב הליגות את שכר המינימום.

הרחק מאחור נמצאת ליגת ה-MLS עם שכר מינימום של 60 אלף דולר בלבד, כשגם הוא מגיע אחרי העלאה של 64% בתוך שנה אחת.