שר החינוך לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בגיל 75

שריד היה חבר כנסת ב-9 כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ, וכיהן כשר ב-3 ממשלות ■ שימש כשר החינוך בשנים 1999-2000 וכראש האופוזיציה בשנים 2001-2003

יוסי שריד/צילום:תמר מצפי
יוסי שריד/צילום:תמר מצפי

שר החינוך לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו הערב (ו') בגיל 75. הוא לקה בליבו ולאחר ניסיונות החייאה שארכו כשעה, צוות מד"א קבע את מותו בביתו. שריד היה חבר כנסת ב-9 כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ, וכיהן כשר ב-3 ממשלות. הוא שימש כשר החינוך בשנים 1999-2000 וכראש האופוזיציה בשנים 2001-2003.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ספדה הערב לשריד: "אבלה וכואבת את לכתו של יוסי שריד, שר, חבר כנסת ומנהיג דגול. יוסי שריד היה חברי משנת 1984, כשעזב את מפלגת העבודה והפכנו שותפים לדרך. מאז הוא ליווה מקרוב אין ספור רגעים משמעותיים בחיי ובדרכי הפוליטית. זוהי אבידה כבירה למדינה כולה, ומעבר לזה, אבידה אישית שמילים לא יוכלו לתאר. יוסי היה מורה דרך, מגדלור של מוסר ואחריות, גדול אוהבי ישראל ומופת של מנהיגות. פנומן של מילים, חד וחריף, שהשמיע קול צלול, ברור, חסר פחד ועקבי. 

"כשיוסי עלה לדבר, החדר היה משתתק, וכשהיה מוציא לפועל את תכניותיו, דבר לא עמד בדרכו להישג. יוסי אהב את ישראל ואהב את הישראלים, ואת האהבה שלו הוא תרגם לעבודתו כשר חינוך חברתי, שחילק את התקציבים באופן הוגן והיטיב עם הפריפריה, השקיע במגזר הערבי ובלימודי האזרחות והדמוקרטיה. 

"שריד ייצג באישיותו ובעשייתו את דמותה הטובה ביותר של מדינת ישראל: מחנכת, חילונית, דמוקרטית, שוחרת שלום, שוויון ואהבה. שריד הפך את ישראל במו ידיו למדינה טובה יותר בכל תפקיד שמילא, ואנחנו מתחייבים להמשיך לפעול למען אותם ערכים ביתר שאת".