חרגת? שילמת! הקנס האדיר שישלמו הדודג'רס על חריגה מתקרת השכר

הקבוצה שהעמידה את סעיף השכר הגבוה אי פעם בספורט האמריקאי בעונה אחת (298 מיליון ד') תשלם 43.7 מיליון דולר קנס; היאנקיז ייאלצו להיפרד מ-26 מיליון דולר, קנסות גם לרד-סוקס ולג'איינטס

ג'סטין טרנר לוס אנג'לס דודג'רס / צילום: רויטרס
ג'סטין טרנר לוס אנג'לס דודג'רס / צילום: רויטרס

קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס, שהעמידה ב-2015 את סעיף השכר הגבוה אי פעם ששולם בספורט האמריקאי (298.3 מיליון דולר), תיאלץ לשלם קנס כבד מאוד בגין חריגה מהרף העליון לשכר שקבעה הליגה. בסך הכל ישלמו הדודג'רס 43.7 מיליון דולר קנס, אחרי שחרגו מתקרת השכר שנקבעה על 189 מיליון דולר. כך מפרסם העיתון "USA Today".

בסך הכל ישולם לליגה סך של 73 מיליון דולר בגין חריגה של ארבע קבוצות מהתקרה בעונת 2015 - שלוש הקבוצות הנוספות מלבד הדודג'רס שייקנסו הן ניו יורק יאנקיז (26 מיליון דולר), בוסטון רד-סוקס (1.87 מיליון דולר) וסן פרנסיסקו ג'איינטס (1.33 מיליון דולר). אגב, אף אחת מהארבע לא הצליחה להעפיל לוורלד-סירייס.

יש לציין כי החל משנת 2011 קבעה הליגה כי הקנסות שישלמו יהיו חלק ממערך של איזון כלכלי (Competitive Balance Tax), לפיו כספי הקנס שגובה הליגה מהקבוצות שחורגות מהתקרה מחולקים בין הקבוצות בליגה שלא חרגו באותה שנה. אלא שהכסף לא מגיע לכיסם של בעלי הקבוצות, אלא לקופת בונוסים שממנה נהנים השחקנים בלבד.

שיטת הקנסות בליגת הבייסבול היא פרוגרסיבית - ככל שאותן קבוצות חוזרות שנה אחרי שנה על חריגה מהתקרה - כך הקנס שמושת עליהן על כל דולר חריגה הוא יותר גבוה. הרד-סוקס והג'איינטס, שלא חרגו מהתקרה בשנת 2014, נקנסו בשיעור של 17% על כל דולר חריגה, בעוד שאצל "פושעות סדרתיות" כמו הדודג'רס והיאנקיז עמד שיעור הקנס על 50% לכל דולר חריגה.

בשלוש העונות האחרונות שילמו הדודג'רס קנסות בסך כולל של 81.7 מיליון דולר בגין חריגה מתקרת השכר.