הכיבוש החשוב בחייו של דייויד בקהאם

הכוכב האנגלי הצליח לשים יד על שטח נדל"ני להקמת אצטדיון לקבוצת ה-MLS שלו במיאמי; הפרויקט מוערך ב-226 מיליון דולר

דייויד בקהאם / צילום: רויטרס
דייויד בקהאם / צילום: רויטרס

המיזם ארוך השנים של דייויד בקהאם להקמת קבוצת MLS רשם עוד צעד משמעותי בדרך להגשמה, אחרי שכוכב העבר האנגלי הצליח לשים יד על שטח נדל"ן במיאמי שישמש לבניית האצטדיון החדש של הקבוצה.

בקהאם ניסה במשך שלוש השנים האחרונות לאתר שטח להקמת פרנצ'ייז הכדורגל החדש שתקום במיאמי, אולם נתקל בכל פעם בקשיים בירוקרטיים שהרחיקו אותו מהמטרה.

לפי האתר insideworldfootball.com, בניסיון להפעיל לחץ על בקהאם, הודיע לא מכבר קומישינר ה-MLS דון גארבר, כי "אם הם ("קבוצת בקהאם") לא מסוגלים לסגור את עסקת האצטדיון, הם לא יקבלו אישור להפעיל קבוצת MLS". באותה הזדמנות אמר הקומישינר כי אולי צריך להעדיף את האופציה של סקרמנטו להקמת קבוצה, על-פני זאת של מיאמי.

השבוע, כאמור, הצליחה הקבוצה בראשותו של בקהאם להתחייב על שטח להקמת האצטדיון שישמש את הקבוצה החדשה שתוקם. המיקום כבר אושר על-ידי הנהלת ה-MLS.

האצטדיון החדש אמור להכיל 25 אלף מקומות. הפרויקט מוערך ב-226 מיליון דולר, מתוך זה 180 מיליון דולר יגיעו מידיים פרטיות. 

בקהאם שיחק ב-MLS בין השנים 2007-2012, במדי לוס אנג'לס גלאקסי. כחלק מהניסיון למשוך אותו לליגה האמריקאית, הובטח לו כי יוכל אחרי הפרישה להיות בעלים של קבוצת MLS, ולשלם תמורת הזיכיון סכום מופחת.

נכון להיום משחקות בליגה 20 קבוצות, כאשר עד שנת 2020 קיימת תוכנית להרחבת הליגה ל-24 קבוצות. אטלנטה, לוס אנג'לס ומינסוטה יצרפו קבוצות בשלוש השנים הבאות. מיאמי עתידה להיות הקבוצה ה-24.