גם השנה: פרסומת של WIX הישראלית תשודר בסופרבול

WIX פרסמה לראשונה בגמר הפוטבול בארה"ב אשתקד, ולדבריה מאות מיליונים ברחבי העולם נחשפו לפרסומת

ממשיכה לשחק במגרש של הגדולים: גם ב-2016 תשודר פרסומת של חברת האינטרנט הישראלית Wix בסופרבול - משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקאית, משדר בעל רייטינג עצום בארה"ב. פרסומת של Wix שודרה גם בסופרבול של 2015, בכיכובם של שחקני עבר מליגת הפוטבול.

Wix, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, פיתחה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בקלות, הפונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

החברה דיווחה היום (ד') כי החליטה לשוב ולפרסם בסופרבול, כפועל יוצא של הצלחת הקמפיין שלה ב-2015. עם זאת, בקמפיין הנוכחי בחרה Wix בשותפות קריאייטיבית עם DreamWorks Animation, במקום עבודה עם משרד פרסום.

החברה ציינה, כי כל מרכיבי הקמפיין - הפרסומת, התכנים הייעודיים לרשת והפעילויות ברשתות החברתיות - יפותחו ויופקו בעבודה משותפת של צוותי הקריאייטיב של Wix ושל DreamWorks Animation, אולפני האנימציה שיצרו את שוברי הקופות "שרק", "מדגסקר", "הדרקון הראשון שלי" ועוד.

"בשנה שעברה פרסמנו בסופרבול לראשונה, והקמפיין שניהלנו אפשר לנו להגיע ליותר מ-300 מיליון אנשים ברחבי העולם, בנוסף ל-114.5 מיליון האנשים, שצפו בפרסומת במהלך המשחק. עם חשיפה כזו, ההחלטה לשוב לסופרבול הייתה מתבקשת, אבל רצינו לעשות זאת עם כיוון קריאייטיבי ייחודי וחדשני", מסר עומר שי, סמנכ"ל השיווק של Wix.

לדבריו, "החבירה ל-DreamWorks Animation מאפשרת לנו לעשות זאת וכן להעביר את המסר שלנו באופן אפקטיבי. כיום כולם יודעים שנוכחות עסקית באינטרנט היא חובה, אבל מה שאנשים לא בהכרח מבינים הוא שבאמצעות הפלטפורמה הנכונה תהליך היצירה יהיה פשוט ומהנה, והתוצר יהיה מקצועי".

Wix נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 907 מיליון דולר. החברה לא דיווחה מה הייתה עלות הקמפיין בסופרבול ב-2015. עם זאת, מתחילת השנה גדלו הוצאות המכירה והשיווק שלה ב-27% ביחס לתקופה המקבילה. במקביל, עלו הכנסות החברה ב-46% ל-147 מיליון דולר, והיא עברה לרווחיות על בסיס EBITDA מתואם. מספר המשתמשים שלה גדל בתקופה זו ב-34% ל-72 מיליון, ומספר המשתמשים המשלמים גדל ב-46% ל-1.64 מיליון.

גם פייפאל נכנסת למשחק

בתוך כך, חברת פייפאל תפרסם לראשונה בסופרבול ותעלה ספוט שעוסק ב"ראייה הגלובלית של עתיד הכסף". הסופרבול ייערך ב-7 בפברואר באצטדיון בסן פרנסיסקו, לא הרחק ממטה חברת פייפאל, אשר ראתה הזדמנות להשתלב באירוע מקומי ולקבל חשיפה בינלאומית.

"מדובר עבורנו ביותר מפרסומת - זו הזדמנות להציג לעולם את החזון שלנו לגבי עתיד השימוש בכסף, לחזק את העסקים ואת האנשים ולהעביר כסף בצורה בטוחה, יעילה ושימושית", אמר גרג פישר, סמנכ"ל השיווק של פייפאל.

לדבריו, "הפרסומת היא רק השלב הראשון במיתוג מחדש ובחשיבה על עתיד העולם הפיננסי".

הפרסומת, באורך 45 שניות, באמצעות משרד הפרסום קריספין, פורטר ובוגוסקי, תעלה במהלך הרבע הראשון של המשחק. מדובר בקמפיין הגדול הראשון של החברה מאז יצאה לדרך עצמאית, לאחר הפרידה מ-eBay ביולי האחרון.

המשחק ישודר השנה ברשת CBS, וככל הנראה מלאי הפרסום אזל כמעט לחלוטין. על-פי הערכות, הרשת מבקשת השנה 5 מיליון דולר עבור ספוט של 30 שניות.

ב-5 עונות הפוטבול האחרונות בארה"ב, המחיר שנדרש עבור 30 שניות בשידור הסופרבול עלה ב-11.1% בממוצע בשנה.