y&r ישראל תובע 3 מיליון שקל מהפרסומאי דני אליקים

טוען כי אליקים פונה למשרדי פרסום במטרה למכור להם לקוחות שעברו ל-y&r וכן פונה ללקוחות במטרה לתת להם שירותים - זאת תוך הפרה בוטה של הסכם העברת הפעילות שנחתם ביניהם

המכות ממשיכות לנחות על ראשו של הפרסומאי דני אליקים: ימים ספורים לאחר שבית המשפט קבע כי עליו לרכוש את מניות שותפו לשעבר אליעד רגב בסכום של 750 אלף שקל, עולה המלחמה המשפטית בינו לבין משרד הפרסום y&r ישראל שלב נוסף.

ל"גלובס" נודע כי y&r ישראל הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה על סך של כ-3 מיליון שקל נגד אליקים. בנוסף התבקש בית המשפט לפסוק כי ההסכם העברת הלקוחות של אליקים למשרד והתחייבותו להימנע מטיפול בהם שריר וקיים.

לטענת y&r ישראל, אליקים פונה למשרדי פרסום במטרה למכור להם לקוחות שעברו ל-y&r, וכן פונה ללקוחות במטרה לתת להם שירותים באופן ישיר או באמצעות מי מטעמם. זאת, תוך הפרה בוטה של הסכם העברת הפעילות שנחתם בין הצדדים באמצע נובמבר 2014.

עוד נטען בתביעה כי אליקים קיבל מ-y&r הלוואה בסך 1.73 מיליון שקל, המובטחת בחלקה בתקבולים מן הלקוחות שהועברו, אלא שבמקום להשתמש בהלוואה לפירעון חובותיו הכבדים אליהם נקלע, השתמש אליקים בכספים כדי לקיים אורח חיים בזבזני וראוותני, שהתבטא בין השאר ברכישת בית ומכוניות מסוג מרצדס ויגואר יקרים ביותר, מעל ומעבר ליכולתו הכלכלית.

בין המסמכים שהציג המשרד לבית המשפט גם העתק של צ'ק של אליקים על סך 300 אלף שקל שחזר.

אליקים הקים משרד פרסום עצמאי בשנת 2000, לאחר שנים ארוכות כשכיר בכיר. אולם דרכו הייתה גדושת בעיות ומכשולים, והמשרד לא צמח להיות גדול. בהמשך הגיע אליקים להסכם עם y&r ישראל, שביקש להגדיל נפחי פעילות, ולפיו הוא יפעל כיחידה עצמאית מתוך המשרד. הדברים לא צלחו, וכעת הם נמצאים כאמור במחלוקת משפטית.

כפי שנחשף ב"גלובס", בתקופה האחרונה מנהל אליקים משא-ומתן עם משרד הפרסום דחף על הקמת יחידה משותפת.

אליקים עצמו הגיב היום (ג') במילים חריפות על תביעת y&r. לדבריו, "הצ'קים שלי בוטלו מאחר שאני לא חייב להם כלום. כבר בימים הקרובים תוגש תביעה שלי נגדם בסכום גבוה יותר בגין נזקים שהם גרמו לי וללקוחותיי - ונשאיר לבית משפט לקבוע מי צודק. אני לא פושט-רגל. יש לי נכסים גדולים משל כולם שם יחד. הכול סיפורים וניסיון נואל להכפיש ולהשמיץ".