LG: רובוט שואב אבק במציאות רבודה, ומע' הפעלה לטלוויזיה

החברה תציג בתערכות האלקטרוניקה CES את הרובוט Hom Bot Turbo Plus ואת מערכת ההפעלה webOS 3.0 עבור סדרת הטלוויזיות החדשות ל-2016

חברת LG מחממת מנועים לקראת תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם CES, אשר תערך בתחילת חודש הבא בלאס וגאס, שבה היא צפויה להציג רובוט שואב אבק חדש וכן מערכת הפעלה משודרגת לטלוויזיה. 

LG תציג את רובוט שואב האבק - Hom Bot Turbo Plus הנעזר בטכנולוגיית מציאות רבודה. טכנולוגיה זו פועלת בתכונה לה קוראת החברה Home Joy. באמצעות אפליקציה בסמארטפון, ניתן לתת הוראות לרובוט בצורה מיוחדת. למשל, לחיצה על תמונת החדר ועל אזור מלוכלך (כאשר המצלמה בסמארטפון מכוונת לאותו אזור) תגרום לרובוט להגיע אליה ולנקות אותה.

ב-LG מנצלים את המצלמה הקיימת ברובוט לשליטה בו מרחוק, כך שהמשתמש רואה איפה הרובוט נמצא. תכונה אחרת בשם Home Guard מאפשרת להפוך את הרובוט למכשיר אבטחה לבית. הרובוט יודע לשלוח תמונות מתוך הבית ישירות לסמארטפון בזמן שהוא שואב את האבק. בנוסף, הרובוט יודע לזהות תנועה בבית ולהתריע על כך, גם שהוא לא במצב ניקיון. ב-LG מספרים שהרובוט כולל מערכת תוכנה בשם RoboNavi המשתמשת במעבד כפול ליבה, עבור קבלת החלטות מהירה בזמן ניקיון והימנעות מהיתקלויות לא רצויות.

מערכת הפעלה משודרגת לטלוויזיה

קטגורית הטלוויזיות היא חלק בלתי נפרד מ-CES. ב-LG יציגו את מערכת ההפעלה החדשה שלהם - webOS 3.0 עבור סדרת הטלוויזיות החדשות ל-2016.

מערכת ההפעלה webOS הושקה בשנת 2014 בטלוויזיות של החברה, כאשר היא זכתה לביקורות חיוביות בגלל ממשק המשתמש הידידותי והנעים לעין (ב-LG גם גיירו את הממשק לעברית). ב-LG מספרים שגרסה 3.0 תכלול מספר תכונות חדשות: מג'יק זום, חיבור מג'יק לנייד ושלט המג'יק. המג'יק זום מאפשר למשתמש להגדיל אובייקטים ומילים מבלי שאיכות התמונה תפגע ובעזרת חיבור המג'יק לנייד, המשתמש יכול לחבר את הסמארטפון לטלוויזיה דרך אפליקציית LG TV Plus וכך לקבל גישה קלה לאפליקציות המופיעות הטלוויזיה. שלט המג'יק המשודרג תוכנן להקל את השליטה בטלוויזיה עם תוספת כפתורים לתפעול. אפשרות השליטה מרחוק שונתה מעט מהגרסאות הקודמות, על מנת להפוך את ממשק המשתמש לפשוט יותר.

תוספות נוספות ב-webOS 3.0 הן: ניתוח דפוסי הצפייה והצגת מידע מקדים על תוכניות שנצפות לעיתים קרובות, צפייה בכמה ערוצים בו זמנית ואפליקציית מוזיקה המאפשרת השמעת מוזיקה דרך הרמקולים של הטלוויזיה, גם כאשר היא כבויה. אפליקציה אחרת היא IOTV המאפשרת שליטה מהמסך במכשירי חשמל ביתיים של LG ויצרניות אחרות.