סקר: הציבור רוצה מהדורת חדשות קצרה יותר

מסקר פנימי של הרשות השנייה עולה כי הציבור מאמין שאורך מהדורה אידיאלי הוא פחות מ-40 דקות

באופן מסורתי, הציבור הישראלי הוא צרכן נלהב של חדשות, ועם זאת, מסקר שערכה הרשות השנייה, ואשר הגיע לידי "גלובס", עולה כי הוא מאמין שאורך מהדורות החדשות כפי שהן היום הוא מוגזם.

הסקר נערך לקראת דיון שיתקיים מחר (ב') במועצת הרשות השנייה, ובו תתבקש המועצה להכריע האם יש לאפשר הארכת מהדורות החדשות בערוצים 2 ו-10 ללמעלה משעה באופן קבוע.

הסקר, שנערך בחודש שעבר על-ידי מכון מדגם בקרב 606 ישראלים בוגרים, מוכיח באופן מובהק כי לא משנה מה יהיה אורכה של המהדורה - הצופה הישראלי יצפה בה.

על-פי הנתונים, קרוב ל-76% מצופי חדשות 10 וחדשות 2 מודים כי הם שבעי-רצון מאורך המהדורה כפי שהיא היום. אך כשהם נשאלים מה דעתם על מהדורה הנמשכת בין שעה ורבע לשעה וחצי (המצב הכמעט שגרתי כיום), מרביתם המכריע משיב כי מדובר בזמן ארוך מדי - 83% ממי שמצהיר כי המהדורה העיקרית של היא של חדשות 10 ו-76.3% ממי שעיקר הצפייה שלו היא במהדורת חדשות 2.

יש לציין כי נתוני הרייטינג מוכיחים כי הציבור אכן צופה במהדורות לכל אורכן, ובמיוחד בסופן. ועם זאת, ההנחה היא שהצפייה מתחזקת בחצי השעה האחרונה של מהדורת החדשות בעיקר מתוך ציפייה לתחילתה של תוכנית הפריים-טיים שמשודרת אחריה.

בחודשים האחרונים ביקשה חדשות 10 הארכה קבועה של המהדורה המרכזית למשך זמן של שעה ו-20 דקות. מועצת הרשות השנייה דחתה את הבקשה על הסף עד לדיון רוחבי בנושא, שיתקיים כאמור מחר.

בחדשות 10 מבהירים כי הסיבה להארכה קבועה היא שינוי מבנה המהדורה ושילוב סדרות כתובת מעמיקה בין כתבותיה האקטואליות. הסקר אכן מוכיח כי 23.5% מכלל צופי המהדורה של 10 עושים זאת בעבור מגזינים וכתבות עומק, לעומת 15.4% מצופי חדשות 2. לעומת זאת, 29.8% מצופי חדשות 2 עושים זאת בשל הדיווחים, לעומת 25.6% בחדשות 10.

על-פי חוקי הרשות השנייה, כעת נדרש בכל יום הערוץ לבקש אישור מחדש להארכה, ומשזה ניתן - ניתנת לחדשות 2 האפשרות להאריך אף היא את השידור. לא אחת דווקא בערוץ 2 מבקשים את הארכת החדשות, וזאת בעיקר על-מנת לשפר את הרייטינג של שעות הפריים-טיים, מתוך הבנה כי כל עוד משודרות חדשות, הציבור לא יעביר ערוץ.

על-פי הסקר, 48.2% מכלל הנשאלים צופים בעיקר חדשות 2, לעומת 22.5% מהנשאלים שבוחרים בערוץ 10. רק 6.3% השיבו כי מהדורת "מבט" של ערוץ 1 היא המהדורה הנצפית. למעשה, רק 19% ידעו להגיד כי המהדורה נמשכת כפי אורכה, וכ-60% מאמינים כי היא נעה בין חצי שעה לשעה.

אגב, משך הזמן האידיאלי על פי הציבור למהדורת חדשות - 38.6 דקות בערב.