הקפאת הליכים למגה; קפלן: "לא לעשות עניין מהבונוס"

(עדכון) - בדיון התברר כי בקופת מגה יש 160 מ' ש' ■ עובדי מגה קיבלו בביהמ"ש את אביגדור קפלן בקריאות זעם, לאחר שהתברר כי קיבל בונוס של 560 א' ש' ■ אחד העובדים: "אתה גנב" ■ מונו 3 מנהלים מיוחדים, הסניפים ייפתחו מחר

אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי
אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי

שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אילן שילה, קיבל הבוקר (ב') את בקשת מגה והורה על הקפאת הליכים לרשת למשך 30 יום. הוא מינה את רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר ברטוב כמנהלים מיוחדים לרשת. סניפי הרשת ייפתחו מחר.

תפקידם של המנהלים המיוחדים יהיה לנסות ולשקם את החברה ולהביא למכירתה כיחידה אחת או כמכירה לחלקים של הסניפים, אולם הנאמנים ישימו לנגד עיניהם חשיבות שימור מקומות העבודה של העובדים, ושיקול זה ינחה אותם וגם את בית המשפט בבוא העת.

בהודעה שהוציאו היום מסרו המנהלים המיוחדים כי "הספקים ונותני השירותים הם שותפים מלאה להצלחת הפעילות. התשלומים בעבור הסחורה שתסופק בתקופת ההקפאה - מובטחים במלואם על ידי בית המשפט, וישולמו מידי שבוע. אנחנו והנהלת החברה נעמוד לרשותם של הספקים ומצפים כי תנאי הסחר שהיו נהוגים ערב המשבר, ימשכו גם בתקופת הקפאת ההליכים.

"המטרה שלנו היא לשמור על רשת מגה כרשת מאוחדת ושלמה. להמשך קיומה של רשת מגה כרשת מאוחדת תפקיד צרכני מכריע בכדי להבטיח בעתיד תחרות ומחירים תחרותיים לצרכנים. בכוונתנו לפעול לאתר משקיע שידע לשמר את החברה, את אלפי מקומות העבודה ולהצעיד אותה לעבר עתיד טוב יותר. אנו ערים למשימה החשובה אשר נוגעת באלפי משפחות העובדים ולשוק הקמעונאות הישראלי ומקווים שכל הגורמים הרלוונטיים יעשו ככל שניתן בכדי להצעיד את הקבוצה קדימה בשנים הבאות".

כמו כן, בית המשפט האריך את הצו שניתן אתמול בדבר אי-פירעון של ערבויות בנקאיות שהוצאו לבקשת החברה. הנאמנים יגישו תוכנית הפעלה תוך 7 ימים וידווחו לבית המשפט בדבר פעילותם בתקופה זו. ישיבה נוספת תיקבע לאחר שיוגש דוח נוסף בתוך 21 יום מהיום.

בדיון בבית המשפט התברר כי בקופתה של מגה יש 160 מיליון שקל, כך שהחלטת מגה לא לשלם לספקים את התשלום השוטף בסך כ-50 מיליון שקל ביום שישי האחרון, התקבלה למרות שהרשת הייתה מסוגלת לעמוד בתשלום.

מסיבה זו דרש נציג אחד הספקים מהשופט לקבוע כי הכספים שהיו אמורים להיות משולמים לספקים בשישי האחרון, לא ישמשו את קופת ההקפאה.

גם חברת מאפיות אנג'ל, שמגה חייבת לה 8.5 מיליון שקל, אמרה כי הכספים בקופת מגה צריכים לדעתה לשמש גם להחזר חובות לספקים. השופט שילה אמר כי החלטות אלה יתקבלו על-ידי הנאמן, וככל שיידרש, הנאמן יפנה לבית המשפט. 

קפלן מגן על הבונוס

מחוץ לבית המשפט, עובדי מגה קיבלו הבוקר את אביגדור קפלן, יו"ר אלון רבוע כחול, החברה-האם של מגה, בקריאות זעם וגנאי, לאחר שאמש התברר כי הוא זכה לבונוס של 560 אלף שקל, וזאת כשבוע לפני הגשת הבקשה להקפאת הליכים. "אתה גנב", צעק לעברו אחד מעובדי הרשת. 

לשאלת "גלובס" האם הוא חש בנוח עם הבונוס שהוא משלשל לכיסו בזמן שעובדי מגה נאבקים על פרנסתם, השיב קפלן: "אני עובד ב-3 משרות מסביב לשעון ומרוויח שליש ממה שהרוויח קודמי, ממגה לא לקחתי פרוטה, ולכן לקחת את הבונוס שקיבלתי ולעשות ממנו עניין - זה פשוט לא הוגן". 

נציין כי בעלי השליטה במגה, שרגא בירן, דודי ויסמן ונציגי הקיבוצים, לא הגיעו הבוקר לדיון בבית המשפט.