מנכ"ל נטפליקס: "השידור הרגיל בטלוויזיה ייעלם"

מנכ"ל נטפליקס בכנס DLD: "חדשות בשעה קבועה בטלוויזיה? בעתיד זה ייראה לאנשים כמו עב"מ" ■ על האתגר להיכנס עם התוכן שלו לסין: "לאייפון לקח 6 שנים להגיע לשם. צריך הרבה סבלנות"

ריד הסטינגס - מנכ"ל נטפליקס / צילום: רויטרס
ריד הסטינגס - מנכ"ל נטפליקס / צילום: רויטרס

נטפליקס עלתה באחרונה לכותרות בישראל בעקבות הרחבת שירותי התוכן שלה למדינות רבות ברחבי העולם. על אף שבארץ התאכזבו לגלות הגבלה על תכנים שזכויות היוצרים שלהם נמכרו לחברות הכבלים והלוויין ויצרו שירות מסורס ובעיקר על היעדר כתוביות בעברית ("נראה כמה נצליח בישראל ואז נחליט אם לעשות לוקליזציה", אמר בראיון בלעדי ל"גלובס" בחודש שעבר), נראה כי מנכ"ל נטפליקס, ריד האסטינגס, דווקא יותר מוטרד ממדינה אחת שנמצאת מחוץ לטריטוריה המתרחבת של החברה.

"סין היא מקום מיוחד מאוד. צריך להסתכל על ההיסטוריה ואיך חברות טכנולוגיה שיחקו במגרש הזה. כשמסתכלים על אפל, למשל, כשהם ייצרו את האייפון, הם דיברו במשך 6 שנים עם הגורמים הרלבנטיים בסין, עד שקיבלו אישור להיכנס עם האייפון לסין. היום זה אחד השווקים הגדולים ביותר שלהם. צריך הרבה סבלנות במשחק הזה, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר האסטינגס בכנס DLD במינכן.

"אנחנו נמצאים מעל ל-100 מדינות, אבל עם סין צריך להיות סובלניים - גם כדי לקבל אישורים רגולטוריים מהממשל שם וגם למצוא לתחזק את השותפויות המקומיות. שירות כמו iTunes עובד שם, למשל. גם דיסני מפיצה ללא בעיה את התוכן שלה בסין. כנראה ש'בת הים הקטנה' זה בסדר", הוא הוסיף.

כשנשאל אם לדעתו סדרה כמו "בית הקלפים" לא יכולה להיתפס כמבדרת בסין, האסטינגס הפתיע ואמר שיש שם מי שחושב שבכלל מדובר על סדרה דוקומנטרית על הפוליטיקה בארה"ב.

"אין ספק כי טלוויזיה לפי דרישה מחליפה את השידור הליניארי. אנשים רוצים לראות תוכן טלוויזיוני על כל מסך ולא רק על המסך בטלוויזיה. הם רוצים להתחיל במקום אחד ולהמשיך במקום אחר. רשתות כמו NBC מנסות להישאר מעודכנות ומעלות תכנים לאינטרנט. כמו שהטלפון הסלולרי החליף את הטלפון הקווי, אני מאמין שלאורך זמן רשתות הטלוויזיה יהפכו להיות חברות טלוויזיה באינטרנט", הסביר האסטינגס. "עוד כמה שנים אנשים יסתכלו על חדשות שמשודרות בשעה קבועה בטלוויזיה כמו על עב"מ. זה פשוט ייעלם, כמו טלפון קווי".

ומה לגבי העתיד? האסטינגס התחמק מהשאלה אם המתחרות של נטפליקס יצליחו להדביק את הפער ואמר שדווקא הם האנדרדוג בסיפור, כשיו-טיוב היא השחקנית הגדולה והמאיימת.

בנוסף, האסטינגס התייחס להתקדמות בעולם האינטיליגנציה המלאכותית, ממנו הגיע במקור, ואמר כי "כמו נטפליקס שיודעת להמליץ לצופים על סדרות חדשות שהכי רלבנטיות עבורם או שירות כמו Google Now שנותן הצעות מבוססות זמן ומיקום. אני מאמין שבעוד 5-15 שנה נוכל לקיים שיחה משולשת, כשאחד מבני השיח הוא מחשב, ויהיה מאוד קשה לזהות מי מהדוברים הוא אנושי ומי לא", הוא סיכם.