סקר: 80% מהקניות אונליין - דרך הסמארטפון והטאבלט

סקר חדש שבוצע עבור חברת השילוח UPS: רק 20% קונים ברשת דרך מחשב נייד או נייח ■ 23% שרוכשים מוצרים אונליין, עושים זאת דרך הרשתות החברתיות - פייסבוק בעיקר

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

סקר חדש שבוצע עבור חברת השילוח UPS מראה עוד כמה המכשירים הניידים - סמארטפון וטאבלט - הפכו לכלי מרכזי בחיי היומיום של הצרכנים. לפי הממצאים, 40% מהקניות המבוצעות ברשת נעשות על-ידי הסמארטפון, 40% מהצרכנים קונים אונליין דרך הטאבלט, ורק 20% קונים ברשת דרך מחשב נייד או נייח. 

כמו כן, משתמשי הסמארטפון עושים כ-7 רכישות בממוצע ברבעון, לעומת כ-3 רכישות שעושים משתמשי המחשבים. עוד נמצא כי 4 מתוך 10 משתמשי סמארטפון עושים קנייה דרכו. בנוסף, 17% מהקונים העידו כי הם מתכננים לקנות פחות בחנויות המסורתיות ולהעביר את חיפוש הקנייה והקנייה עצמה לערוצים הדיגיטליים. 

עוד עולה מהנתונים כי 23% מהמשתתפים בסקר שרוכשים מוצרים אונליין, עושים זאת דרך הרשתות החברתיות - פייסבוק בעיקר.

73% מהקונים ברשת מסרו כי הדבר המשפיע ביותר על שביעות-רצונם הוא משלוח בחינם. למרות זאת, עבור סיבות אישיות כגון ימי הולדת או חגים, 50% מסרו כי היו מוכנים לשלם עבור משלוח מהיר. במקרה זה נמצא עוד כי נשים יהיו מוכנות לשלם על משלוח מהיר יותר מגברים.

עוד עולה מממצאי הסקר כי 58% מהמשתתפים בסקר רוכשים מוצרים און-ליין, כ-44% מהם רכשו דרך הסמארטפון ב-2016 לעומת 30% ב-2015. 16% עושים השוואת מחירים ברשת ובחנות הפיזית, ומחצית מהם בוחרים לקנות און-ליין. 56% השתמשו בסמארטפון לחיפוש מוצרים. 36% מעידים כי קניות מרגיעות אותם.

עוד נמצא כי 45% מהקונים ברשת מוגדרים כ"ציידי דילים", אשר מקבלים סיפוק מהחיפוש אחר העסקה הכדאית והמשתלמת ביותר, אולם הם עושים זאת גם על-ידי השוואה ובדיקה מול החנויות המסורתיות ולא רק על גבי הרשת. 

במחקר נמצא כי 58% טוענים כי יש חשיבות רבה לחנויות מסורתיות אשר עשו את ההתאמה והשיקו אתרים המאפשרים קנייה דרך הרשת. מחצית מהקונים דרך אתרים אלה מגיעים לאסוף את הקנייה בחנות. 46% מתוכם מבצעים קנייה נוספת בתהליך איסוף המוצר. אולם, רק 27% מהקונים באינטרנט, שטרם ביצעו קנייה דרך האתר, אמרו שיעשו את התהליך הזה בשנה הקרובה.

ממצא מעניין נוסף שעלה מהסקר הוא כש-18% מהקונים ברשת מחזיקים ברשותם טכנולוגיה לבישה. אנליסטים מעריכים כי עד 2020 שוק מוצרי הטכנולוגיה הלבישה יעמוד על 173 מיליארד דולר. נכון להיום, אחד מכל 6 אנשים מעיד על עצמו כי יקנה פריט לבוש טכנולוגי בשנה הקרובה.

הסקר בוצע אונליין בקרב למעלה מ-5,000 נשאלים מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב. ממצאים אלה ועוד יוצגו בפני בכירים מהמשק בישראל בכנס "הצצה אל העתיד" שמארגנת UPS השבוע בישראל.