בטרם התפטרות המנהלים: y&r בחנה אפשרות לרכוש משרדי תוכן

גיא בר, יובל וינגסט ובכירים מ-y&r העולמית ניהלו עם בעלי המשרדים חוליגנס, אלנבי וטינק סדרת פגישות, אולם לאחר שהנציגים הישראלים הגישו הערכות שווי ניתקו הנציגים הבינלאומיים קשר

 

 

גיא בר ויובל וינגסט / צילומים: איל יצהר וירון יצחקוב
גיא בר ויובל וינגסט / צילומים: איל יצהר וירון יצחקוב

ככל שחולף הזמן מאז ההתפטרות המפתיעה של מנהלי משרד הפרסום y&r, גיא בר ויובל וינגסט, הולכים ונחשפים עוד פרטים לגבי האופן שבו התנהלו הדברים מאחורי הקלעים בחודשים האחרונים, עד הפיצוץ הסופי עם קבוצת הפרסום WPP.

וינגסט ובר ניסו להוביל מהלך שבו תרכוש y&r העולמית, המחזיקה בשליטה מלאה במשרד הפרסום, משרד נוסף מתחום הדיגיטל או התוכן שיכולותיו אמורות היו להשלים את יכולות y&r בתחום הקריאייטיב המסורתי. ל"גלובס" נודע כי נערכו פגישות עם הסוכנויות אלנבי שבבעלות ישראל איינהורן, גיא אסיף ואלי פאר, טינק שבבעלות יניב ויצמן, וחוליגנס שבבעלות מקס שצ'רבקוב.

פרט לטינק, אלו לא היו פגישות חד-פעמיות, אלא סדרת פגישות שבהן נכחו בכירים מ-y&r העולמית, לרבות דיוויד סייבל, יו"ר קבוצת y&r, ומנהל הקריאייטיב של הקבוצה באירופה.

הבכירים חזו בפרזנטציות והוצגו להם עבודות. הנציגים הישראלים הגישו הערכות שווי, אך בשלב זה נותק עמם הקשר ומנקודה זו למעשה לא התנהל מו"מ מסודר. לפחות בשתיים מהסוכנויות מביעים היום תמיהה על אופן ההתנהלות של הדברים והפתאומיות שבה הסתיימו המגעים.

y&r ישראל נמנית עם קבוצת WPP העולמית. בישראל פועלת הקבוצה גם באמצעות JWT ישראל שבה יש לה שליטה, ובאמצעות אדלר חומסקי, שעמו היא מחוברת בהסכם ייצוג בלבד.

לפני שלוש שנים החל המשרד להתייצב לאחר התרסקות קשה, שנבעה מפרישתו של אחד הבעלים גדעון עמיחי ושורת החלטות ניהוליות בעייתיות שהתקבלו סביב פרישתו. ההתייצבות באה בעטיו של צוות מנהל, שכלל בנוסף לבר ו-וינגסט גם את אדם אבנון, ששימש כמנכ"ל משותף. השלושה אמנם הצליחו לייצב את המשרד ולעצור את ההידרדרות, אך לכולם היה ברור שכדי לעשות צעד ממשי קדימה יש להשקיע ברכישת פעילות או משרד.

שלושת המשרדים שאליהם פנו מ-y&r נמנים עם הדור החדש של המשרדים, אך יש ביניהם שוני באופן הפעילות. חוליגנס הוא משרד קריאייטיב דיגיטלי שאינו עוסק במדיה; טינק מזוהה כסוכנות פרסום לצעירים; ואלנבי מוגדר כבית תוכן המפתח רעיונות ותוכן בארץ ובעולם, ויש לו סניפים באמסטרדם ובניו יורק.

 מחוליגנס נמסר: "הייתה הצעה מ-y&r, אך מעולם לא דנו בה והיא נדחתה על הסף. הם ניסו לשים מחדש כמה הצעות על השולחן - כולן נדחו".

ישראל איינהורן, מבעלי אלנבי: "אני מעריך את גיא ויובל כאנשי מקצוע מהשורה הראשונה והתרשמתי שהם באמת היו מעוניינים להצעיד את פעילות המשרד למאה ה-21 ולצרכים החדשים. שמחנו לפגוש אותם והתרשמנו מהרמה המקצועית והאנושית".

יניב ויצמן מנכל טינק מסר בתגובה: ״יובל וגיא חברים וקולגות יקרים ותמיד שמח להיפגש לשמוע ולדבר״.