מוצר ישראלי חדשני באחד בתחומים הצומחים ברשת היום

בתוכנות מסרים מיידיים כמו וואטסאפ או פייסבוק מסנג'ר יש היום יותר משתמשים מאשר ברשתות חברתיות ■ הנתון הזה לא נעלם מעיני ענקיות הטכנולוגיה, וכאן נכנס לתמונה המוצר של Convia הישראלית

כבר היום יש יותר משתמשים בתוכנות מסרים מיידיים כמו וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר מאשר משתמשי רשתות חברתיות. נתון שלא נעלם מעיניהן של ענקיות הטכנולוגיה כמו מייקרוסופט, פייסבוק וגוגל. כאן נכנסת לתמונה חברת הסטרטאפ Convia אשר מאפשרת לעסקיים לייצר צ'אט בוטים, כלומר רובוט שיודע לדבר עם אנשים בצ'אט בתוך אותן תוכנות. הצ'אט בוט של Convia יודע לבחור את השיחה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לייצר מכירה, מבין אינספור השיחות האפשריות עם אותו לקוח.

כאשר המשתמש פונה לבוט שאנחנו מייצרים, הוא קודם כל בוחן מי זה המשתמש למשל מין, גיל אזור גאוגרפי, הוא בודק אינטראקציות קודמות של משתמשים עם מאפיינים דומים ומריץ על כל המידע הזה אלגוריתמים שונים ובוחר את השיחה שתמקסם את הסיכוי שהאינטראקציה תסתיים ברכישה. כך לדוגמא, אם מדובר בבוט של חברת תיירות ואני יודע שהמשתמש שלי זו אישה שמחפשת נופש משפחתי, הבוט ידע לא רק לכוון אותה לדילים עבור משפחות עם ילדים, אלא גם לשאול את השאלות הנכונות ובסדר הנכון, כל זאת כדי למקסם את הסיכוי שהיא תרכוש את חבילת הנופש.

בשנים האחרונות עסקה convia.io בפיתוח כלי שיחה לעולם ה- web ועבדה כבר עם עשרות אלפי אתרים, ארגונים ומותגים כמו ה-BBC, IBM ו- Marshals, כאשר רק בשנה האחרונה הגישה מיליארד סשנים אינטראקטיביים. החברה סיימה לאחרונה את האקסלרטור של מייקרוסופט והשלב הבא שלה הוא לאפשר לעסקים לייצר בוטים מבלי שיידרש מהם ידע תכנותי. בימים אלה החברה נערכת לסבב גיוס עבור אותה פעילות.

עם פתיחת הפלטפורמות החדשות של הצ'אט וההתעניינות ההולכת וגוברת מצד ענקיות האינטרנט החלטנו להתמקד בעולם הזה ואנחנו כבר מריצים מספר פיילוטים. המודל העסקי שלנו בנוי על דמי שימוש חודשיים קבועים או על תשלום עבור פרויקט. convia.io שואפת להיות הפלטפורמה המובילה ליצירת מכירות דרך צ'אט והעתיד בתחום נראה מאוד מבטיח.