כך אפשר לדחות את העברת המידע האישי מוואטסאפ לפייסבוק

בסוף השבוע עדכנה וואטסאפ כי המידע האישי של המשתמש, כולל מספר הטלפון שלו, יועבר לחברה-האם פייסבוק ■ כך ניתן לדחות בקצת את המועד, אבל ככל הנראה לא לעד

וואטסאפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וואטסאפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שינוי דרמטי באפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית וואטסאפ: האפליקציה שהבטיחה לחבר בין משתמשים בלי להשתמש במידע האישי - מתחילה להשתנות. בסוף השבוע עדכנה החברה את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והכניסה שינוי לפיו פרטי המשתמש יועברו לחברה-האם פייסבוק, כולל מספר הטלפון של המשתמשים, כדי "להציע פרסומות רלוונטיות יותר וחברים שמתאימים לכם". 

מוואטסאפ נמסר, כי "אנחנו רוצים לחקור דרכים בהן תתקשרו גם עם עסקים שאכפת לכם מהם, ועדיין לתת לכם חוויה נטולת באנרים וספאם". הדרך של וואטסאפ לעשות זאת היא לא לאפשר הצגת פרסומות בתוך האפליקציה, אך כן התאמה של הפרסומות בפייסבוק למה שעשינו בוואטסאפ.

כדי לנסות לרכך את המכה, הודגש כי "אפילו כשנשתף יותר פעולה עם פייסבוק בחודשים הבאים, ההודעות המוצפנות שלכם יישארו פרטיות ואף אחד אחר לא יוכל לקרוא אותן - לא וואטסאפ, לא פייסבוק, לא אף אחד". במילים אחרות: וואטסאפ לא מתכוונת להתחיל לקרוא את ההודעות שלנו, בניגוד לשמועות העקשניות על חברת-האם שלה, פייסבוק.

מבחינה טכנית, כשנכנסים לאפליקציית וואטסאפ עולה הודעה על תנאי השימוש החדשים, שבה המשתמש נדרש לאשר את השינוי הזה. אם תלחצו על "קריאה נוספת" ותבטלו את ה-V מהאפשרות לשתף מידע עם פייסבוק, זה יכול להידחות מעט. אבל יש להעריך שפייבסוק לא תתן לכם להתחמק לעד. 

מה שפייסבוק בכל זאת מתכוונת לעשות הוא לנתח את השימוש שלנו באפליקציה: מי אנשי הקשר שלנו, כמה הודעות אנחנו שולחים לכל אחד מהם ובאילו קבוצות אנחנו חברים. כך היא תוכל להלשין לפייסבוק על דפוסי התקשורת שלנו ותגרום לכך שהפרסומות שמוצגות לנו בפייסבוק יהיו מותאמות יותר לפי תחומי העניין המשותפים שלנו ושל החברים.

בנוסף, כפי שהודיעה החברה בתחילת השנה, היא תאפשר לחברות לתקשר איתנו ולשלוח לנו עדכונים על שירותים שכבר הזמנו. כך לדוגמה תוכל חברת האשראי להודיע על פעולה חשודה בכרטיס שלנו וחברת התעופה שאנחנו טסים איתה תוכל לעדכן אותנו בשינויים בזמני הטיסות.

"נרשה לכם ולצדדים שלישיים לתקשר אחד עם השני באמצעות וואטסאפ", נכתב בתנאי השימוש החדשים, "כמו למשל (...) שיווק. הודעות שיווקיות עשויות לכלול הצעה שתעניין אתכם". במילים אחרות - ישלחו לכם פרסומת, בניגוד להצהרה של החברה שלא יהיו פרסומות, "אנחנו לא רוצים ספאם (...) אז תוכלו לנהל את ההודעות הללו ונכבד את הבחירה שלכם".