וול סטריט נסגרה בעליות; טוויטר איבדה כ-5%

תקלה גרמה לדחיית כרטיסי אשראי של מיליוני לקוחות בבריטניה ■ מנכ"ל סיילספורס שלל סופית אפשרות לרכישת טוויטר ■ ורייזון הודיעה כי קיים ספק לגבי השלמת עסקת רכישת יאהו

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל בעליות שערים, על רקע דוחות חיוביים של הבנקים הגדולים בארה"ב ונתוני מאקרו מעורבם. בורסות אירופה נסגרו היום (ו') במגמה חיובית בעקבות פרסום נתון מאקרו חיובי בסין. הסוחרים המשיכו להתמקד בנתונים שפורסמו אתמול והיום בארה"ב ובסין.

 

בסין דווח היום כי מדד מחירי הצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-1.9% ומדד מחירי היצרן רשם עלייה של 0.1%, הראשונה מאז 2012. הנתונים היו גבוהים מצפי הכלכלנים.

פורסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות, שרשמו עלייה של 0.6% בחודש ספטמבר, בהתאם לצפי. מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.3%, בעוד שהתחזיות צפו עלייה קטנה יותר של 0.2%.

מנגד, התפרסם נתון מדד סנטימנט הצרכנים בארה"ב, שעומד על 87.9 נקודות, נתון מאכזב לעומת הצפי ל-92.1 נקודות.

נגידת הבנק המרכזי בארה"ב, ג'נט ילן, נאמה בכנס של שלוחת הבנק הפדרלי בבוסטון. בנאומה לא התייחסה ילן באופן גלוי לסיכויים להעלאת ריבית בדצמבר, לאחר שבפגישתו האחרונה הותיר הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב על כנה. ילן בחרה לדבר על המאפיינים המיוחדים של כלכלת העולם לאחר המשבר שפקד אותה ב-2008, ובעקבות כך האתגרים העומדים בפני הבנקאים המרכזיים בעולם.

לקראת הבחירות בארה"ב מציינים בחברת ההשקעות שרודרס כי אם הילארי קלינטון תנצח צפויות החברות בסקטור ההגנה והתעשיות הביטחוניות להנות ככל הנראה מזרימה מוגברת של כספים, לצד צמצום בתקציבים המופנים לסקטור הבריאות. נצחון של קלינטון מסמל למעשה "עסקים כרגיל" ולא הגדלה דרמטית של כמות הכסף שבמחזור לעומת נצחון של דונלד טראמפ שעשוי להביא להגדלה משמעותית בגירעון התקציבי בארה"ב ולכמות הכסף.

דיווחים כעת בבריטניה על פתרון התקלה שהובילה לדחיית כרטיסי אשראי של לקוחות RBS. התקלה נמשכה מספר שעות ועוררה בהלה בקרב חלק מלקוחות הבנק.

מניית AMD   זינקה לאחר שענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא הודיעה כי תשלב את מוצרי יצרנית השבבים בתשתית הענן שלה.

התפרסמו דוחותיו הרבעוניים של סיטיגרופ , שהכה את תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 1.16 דולר למניה. הבנק רשם ברבעון החולף רווח של 1.24 דולר למניה.

גם וולס פארגו , המצוי בטלטלה בתקופה האחרונה בעקבות הפרשה במסגרתה עברו עובדי הבנק על החוק במאמץ לעמוד ביעדי מכירות שסומנו ע"י ההנהלה, עבר את התחזיות והציג רווח של 1.03 דולר למניה, מול תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 1.01 דולר.

לבסוף, גם בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן צ'ייס  הציג תוצאות טובות מהמצופה עם רווח של 1.58 דולר למניה אל מול תחזית של 1.39 דולר למניה.

ענקית המסחר המקוון אמאזון  הודיעה אתמול כי תשכור 120 אלף עובדים זמניים על מנת לענות על הביקושים הגוברים בעונת החגים הקרובה.

ורייזון  הודיעה, כצפוי, כי המידע החדש אודות הפריצות מהן סבלה יאהו  עלול לגרום לסיכול העסקה לרכישת החברה. 

ענקית המחשוב הביתי HP  הודיעה כי תקצץ כ-4,000 משרות בחברה במהלך שלוש השנים הבאות. כן הודיעה החברה שתגדיל את הדיווידנד שהיא מחלקת ב-7% ותתגבר את תוכנית רכישת המניות (Buy Back) שלה בכ-3 מיליארד דולר.

מניית טוויטר   המשיכה בנפילות שמאפיינות אותה בשבועות האחרונים, לאחר שפורסם כי מנכ"ל סיילספורס שלל לחלוטין את רעיון הגשת הצעה לרכישת רשת המיקרו-בלוגינג. מניית סיילספורס  זינקה בעקבות הידיעה.