דוח האינטרנט של בזק: 40% מהזוגות הכירו השנה דרך הרשת

לפי הדוח של בזק, כ-80% לא חוששים לערוך קניות מקוונות, וכ-50% נמנעים מהעלאת תמונות ברשת ■ 34% מהגברים נחשפו לתמונות עירום באינטרנט ■ 70% נחשפו לשיימינג

אינטרנט / צילום: שאטרסטוק
אינטרנט / צילום: שאטרסטוק

חברת בזק פרסמה היום (ד') את דוח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2016. בזק עורכת את הדוח אחת לשנה, והפעם היא שיתפה אותו במסגרת מסיבת עיתונאים וירטואלית, כאשר כל העיתונאים מחוברים לאולפן וצופים במצגת שהגיש סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק  גיל רוזן.

לדברי רוזן, "דוח מצב האינטרנט של בזק מעיד השנה באופן מובהק ולאורך זמן כיצד החיים שלנו משתנים ובאיזה קצב מהיר. השימוש שלנו בפלטפורמות הדיגיטליות גדל בקצבים בלתי נתפסים, ואנחנו יותר ויותר מסתמכים על הסביבה הדיגיטלית בחיינו היומיומיים. הצעירים ממשיכים להוביל באימוץ טכנולוגיות חדשניות ומסמנים את המהפכות התרבותיות הנובעות מחדירת העולם הדיגיטלי לכל פן בחיינו".

לדבריו, "אני צופה שבשנת 2017 הסביבה שלנו תהפוך לחכמה יותר, כאשר תחום האינטרנט של הדברים (IOT) ילך ויתרחב. אני מאמין שנראה יותר מוצרים לבישים שיחליפו את הכרטיסים המגנטיים, הבתים שלנו יהפכו לחכמים יותר, עד לכדי תכנון ושליטה, תוך כדי חיסכון בכל מכשירי החשמל הביתיים. התקשורת הבינאישית תמשיך להשתנות ותשנה גם אותנו.

"עולם צריכת התוכן יעלה מדרגה עם הסטרימינג, מה שדורש מאיתנו בבזק להמשיך ולהשקיע בתשתיות ובשירותים מתקדמים, זאת על-מנת להבטיח את המשך צמיחת התחום. אני מאמין שהעתיד של האינטרנט נמצא מחוץ למסך, בעולמות המציאות הרבודה והמדומה שיחדרו לתחומים רבים בחיינו. האתגר שלנו בבזק הוא להמשיך להיות הפלטפורמה לפיתוחים עתידיים ולצרכים שעוד יבואו על גבי האינטרנט".

 

להלן עיקרי הדוח שהציגה בזק:

■ הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 ג'יגה ביום, עלייה של 38% תוך שנה.

■ נמשכת העלייה בחשיפה לשיימינג ברשת - כ-70% מהגולשים נחשפו אליו ברשת בשנה החולפת, כ-30% מבני הנוער חוו בעצמם שיימינג או מכירים אישית מישהו שחווה.  

■ האהבה פורחת ברשת - כ-40% מהזוגות הטריים הכירו השנה באמצעות האינטרנט.

■ חוק הפורנו - כ-60% מהגברים חושבים שמדובר בחדירה לפרטיות, לעומת 32% נשים.

■ ההורים מחטטים לילדים שלהם בוואטסאפ - כ-60% מההורים עוקבים אחרי הפעילות של ילדיהם בוואטסאפ.

קניות מקוונות - כ-80% מאיתנו כבר קונים ברשת.

■ תוכן פיראטי - כשליש מהציבור משתמש בתוכנות סטרימינג פיראטיות.

■ אנחנו זהירים יותר ברשת - כ- 50% מאיתנו נמנעים מלהעלות תמונות ברשת, כאשר ל-1 מתוך 5 מאיתנו פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבון דיגיטל אחר.

■ יש גם טוב ברשת - כ-85% מאיתנו נחשפו לבקשות לעזרה ברשתות החברתיות.

בשנת 2016 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.4 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח עומד כיום על 65 מגה, עלייה של כ-30% בהשוואה לשנה שעברה.

הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 ג'יגה ביום, עלייה של 38% תוך שנה. בנוסף, 10% מהבתים שלנו הם בתים חכמים, ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ-60% מגבים תמונות וסרטונים על גבי הענן.

לגבי הרשתות החברתיות קובע הדוח של בזק כי כ-90% מאיתנו פעילים בוואטסאפ. מדובר בנתון מרשים בכל קנה-מידה. סנאפצ'ט נשארה זירת הנוער וממשיכה לצמוח, כאשר כ-50% מבני הנוער פעילים בו, זאת לעומת 10% בלבד מהמבוגרים. כמו כן, 25% מבני הנוער מעלים באופן קבוע סרטונים ליוטיוב וגם חולמים להיות כוכבים ברשת, כאשר musically היא הרשת החברתית החדשה עם חדירה של 14%.

בזק הציגה נתונים נוספים תחת הקטגוריה: "האם יצא לך בתקופה האחרונה לראות תמונות מביכות או תמונות עירום של מפורסמים שהועברו ברשת?". על השאלה הזו ענו בחיוב הרבה יותר גברים ובני נוער מאשר נשים או בנות: 38% בנים לעומת 8% בנות, ואצל המבוגרים 34% גברים לעומת 25% נשים.

גם מבחינת שיתוף תמונות מסוג זה, המספרים מראים שהנוער רץ לספר לחבר'ה, המבוגרים משתדלים להיות אחראיים, והתקשורת לא מפסיקה לדבר על זה. ולראיה - 53% מהמבוגרים מוחקים מיד, בעוד שאחוז דומה מהנוער מדברים על זה.

ומה לגבי הילדים שלנו?

לדברי בזק, כ-60% מההורים לילדים עד גיל 13 עוקבים אחרי פעילות הילדים שלהם בוואטסאפ - כלומר מחטטים להם בהודעות. חוץ מוואטסאפ, איפה עוד אנחנו חושבים שהילדים הקטנים שלנו גולשים: 51% מהגולשים ציינו שהילדים שלהם רואים וידאו ביוטיוב, 43% משוחחים עם חברים, 20% נעזרים ברשת לצורכי לימודים, ו-11% גולשים בפייסבוק. בכל מקרה ישנה השנה עלייה משמעותית באחוז הילדים המשתמשים באינטרנט.

הילדים בעיקר רואים סרטים וסדרות ברשת, אבל ההורים שלהם דווקא מפחדים מפייסבוק ומאינסטגרם: 49% מההורים לילדים בגילאי 6-13 אוסרים על הילדים להוריד אפליקציות. הרוב אוסרים על אינסטגרם ופייסבוק, ושליש אוסרים גם על וואטסאפ.

להורדת הדוח המלא של - אינטרנט ב-2016 (קובץ PDF)