ניסנקורן: "רק בדחיפה שלי סיימנו את המשבר באל-על"

יו"ר ההסתדרות: "אני מרגיש מאוד חזק, עושה עבודה מאוד טובה, ומי שרוצה להתמודד מולי – שיתמודד. אני בטוח בניצחון שלי" ■ לכל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים

אלי ציפורי, סטלה קורן ליבר, אבי ניסנקורן / צילום: מסך
אלי ציפורי, סטלה קורן ליבר, אבי ניסנקורן / צילום: מסך

"בשנתיים שאני יו"ר ההסתדרות העלנו את שכר המינימום ל-5,300 שקל ל-800 אלף שכירים. שר האוצר הקודם היה מוכן להעלאה נמוכה יותר, עשיתי קצת שרירים והגענו להישג הזה. שיפרנו את תנאי העבודה לאנשים עם מוגבלות - חובת העסקה של 5% בכל ארגון. שיפרנו את הקליטה של עובדי הקבלן והעלינו את פנסיית המינימום ועוד ועוד". כך אמר היום (א') יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בוועידת ישראל לעסקים 2016 של "גלובס". ניסנקורן דיבר במושב "סדר הפעולות בעולם כלכלי משתנה".

בנוגע לסכסוך בחברת אל-על, שהיה לו חלק נכבד בסיומו, אמר ניסנקורן: "סכסוכים תמיד קורים, השאלה איך יוצאים מהם. שני הצדדים היו כאן אשמים, אבל בסופו של דבר תיקנו את הדברים בדחיפה שלי. בתי משפט קבעו שהטייסים פעלו כדין, אבל אני לא נכנס לזה: אני משפר את העבודה באל-על, משפר את תנאי העבודה ואת השכר. רק בדחיפה שלי סיימנו את המשבר באל-על. טיפלתי שם במה שהיה צריך לטפל". 

ניסנקורן הוסיף בעניין אל-על: "אני פועל לכך שבאל-על שכר הבסיס של הטייסים יהיה יותר גבוה ובמקביל יבוטלו שאר הרכיבים. אל-על היא חברה טובה, לקחתי את שני הצדדים וסגרתי אותם בחדר עד שיצא הסכם. זה הסכם ביניים, אני עדיין צריך להמשיך ללוות אותם". 

בנוגע למעמדו בהסתדרות אמר ניסנקורן: "אני מרגיש מאוד חזק, חושב שאני עושה עבודה מאוד טובה ולוקח את ההסתדרות לכיוונים חדשים. ומי שרוצה להתמודד מולי - שיתמודד. לא מטרידה אותי שום התמודדות נגדי, אלו בחירות דמוקרטיות. אני די בטוח בניצחון שלי".

בנוגע לפנסיה התקציבית אמר ניסנקורן: "הובלתי ב-99' את ההסכם להפסקת הפנסיה התקציבית. אחת ההסכמות הייתה שלא פוגעים בעובדים הוותיקים. זו רפורמה שהביאה עשרות מיליארדים לאוצר המדינה, לא סובל שלוחצים ידיים ולא מקיימים. הדור של הפנסיה התקציבית זה דור הולך ונעלם, אני מטפל עכשיו בפנסיה החדשה, הצוברת. מעט מאוד עובדים בפנסיה הזו מרוויחים מעל פעמיים השכר הממוצע במשק, קרוב ל-30 אלף שקל בחודש".

ניסנקורן נשאל האם יסכים לפיטורי עובד בשירות המדינה שלא עובד, וענה: "יש יותר מדי אנשים בישראל בלי קביעות. יותר מדי אנשים בלי יציבות. הלוואי שמוסד הקביעות יהיה גם במגזר הפרטי. בואי נראה אותך מפטרת עובד בכיר אחד בשירות המדינה, שאני לא מייצג. השעיר לעזאזל זה לא העובד הקבוע, הבעיה היא הפערים החברתיים העמוקים. אני לא אדבר על פיטורי עובדים".