בעקבות פייסבוק? פלח המבוגרים המשתמשים בסנאפצ'ט גדל

לפי מחקר שנערך לאחרונה, אחד מכל 10 אמריקאים המשתמשים בסנאפצ'ט הוא בן יותר מ-45 - פי שניים יותר מאשר ב-2015 ■ המגמה היא כנראה תוצאה של הסיקור החדשותי היומי והתכנים המקוריים ב-Discover שמספקת האפליקציה - אבל גם של רצון ההורים לבדוק מה עושים ילדיהם

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

בני העשרה אוהבים לקשט את צילומיהם באוזני כלבלב, זרי פרחים ומשקפיים מוגזמים. ומתברר שגם ההורים שלהם. סנאפצ'ט, אפליקציית שיתוף התמונות הידועה בפילטרים שלה, הולכת וכובשת לעצמה קהל משתמשים מבוגרים יותר.

חברת מחקר השוק eMarketer מעריכה כי 70.4 מיליון אמריקאים ישתמשו בסנאפצ'ט ב-2017, לעומת תחזית של 66.6 מיליון משתמשים שפרסמה ביוני. הצפי כלול בדוח שיצא אתמול (ג') על בסיס המשתמשים של האפליקציה בארה"ב. בסיס המשתמשים הגדול ביותר הוא קבוצת הגיל 18-24 שנים, אך eMarketer מעריכה כי 6.4% מהמשתמשים יהיו בגיל 45-54 - יותר מ-2% מהתחזית הקודמת. חברת המחקר הגדירה כמשתמשים אנשים הנכנסים לאפליקציה לפחות פעם בחודש.

קרוב ל-8 מיליון משתמשי סנאפצ'ט - קצת יותר מ-11% מסך המשתמשים בארה"ב - יהיו בני יותר מ-45 שנים, על פי המחקר. המשתמשים שגילם גבוה מ-45 שנים צפויים להוות 12.2% ממשתמשי האפליקציה ב-2018, ו-13.3% ב-2019. אשתקד הם היו כ-9% מהמשתמשים האמריקאים, וב-2015 הם היוו 5.6% בלבד מסך המשתמשים.

החברה-האם של סנאפצ'ט, סנאפ, הגישה לאחרונה בקשה לעריכת הנפקה ראשונית לציבור. סנאפ רוצה לגייס עד 3.2 מיליארד דולר בהנפקה שתשקף לה שווי שוק של 18.5 מיליארד דולר. היום (ד') תתמחר החברה את מניותיה, ומחר היא תתחיל להיסחר בבורסת המניות של ניו-יורק. מסנאפצ'ט סירבו להגיב על דוח eMarketer בגלל מגבלות אספקת המידע המוטלות על החברה לקראת יציאתה לבורסה, ואוסרות עליה לפרסם מידע שלא הוצג לרשויות הפיקוח במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור.

"מגמות השימוש הן בעיקר תוצאה של השינוי בשימוש העיקרי שנעשה בסנאפצ'ט", כתב ג'יימי צ'נג, אנליסט ב-eMarketer. האפליקציה מספקת כעת סיקור חדשותי יומי ותכנים מקוריים ב-Discover, לצד משלוח הודעות טקסט והתמונה הנעלמים מאליהם, שמהם נובע פרסומו.

"פלחי אוכלוסייה מבוגרים כבר יותר נכנסים כדי לצרוך תוכן. לפלטפורמה יש שותפויות רבות עם רשתות טלוויזיה לשידור פרקים קצרים", אמר צ'נג. "ובמקביל, הסיכויים נמוכים יותר שאוכלוסייה צעירה יותר תוסיף את סנאפצ'ט כש-Instagram Stories (גרסת אינסטגרם למסרי צילומים שנעלמים מאליהם) יכולה למלא אחר הצורך שלהם".

אינסטגרם, הנמצאת בבעלות פייסבוק, שחררה את Instagram Stories באוגוסט, ומאז צברה 150 מיליון משתמשים פעילים יומיים. בתחילת פברואר דיווחה סנאפצ'ט על מספר משתמשים פעילים יומי של 158 מיליון. שתי הפלטפורמות משבצות פרסומות בין הפוסטים של המשתמשים.

משיכת פלח אוכלוסייה מבוגר יותר היא התפתחות טובה מבחינתו של מוצר דיגיטלי שיועד לצעירים, אם זה יתרום להגדלת מספר המשתמשים הכולל, וכל עוד אין הדבר גורם למוצר לפתח מוניטין של יישום שמיועד להורים.

"במידה מסוימת השימוש בקרב אנשים מבוגרים יותר נובע מכך שהורים רוצים לבדוק מה עושים הילדים שלהם. אבל התחושה שלנו היא שהאטרקטיביות של סנאפצ'ט תתרחב בהדרגה אל מעבר לפלח האוכלוסייה הצעיר, ממש כפי שקרה לפייסבוק", כתבה דברה אהו וויליאמסון, אנליסטית ראשית ב-eMarketer. eMarketer מעריכה כי אשתקד יותר מ-80% ממשתמשי סנאפצ'ט בארה"ב היו בני פחות מ-35, לעומת כ-70% ממשתמשי אינסטגרם בארה"ב.

סנאפצ'ט
 סנאפצ'ט