הפרשה שמסעירה את ארה"ב: נחשפו כלי הריגול של ה-CIA

ארגון הריגול והמודיעין האמריקני נחשף במערומיו, כשכמה מהסודות השמורים ביותר, לרבות כל יכולות הפריצה שלו נחשפו ברשת האינטרנט על ידי אתר ויקיליקס ■ כעת נחשפו האנשים שעומדים מאחורי ההדלפה ■ צפו בסיפור

האקרים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
האקרים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גורמים חיצוניים שעובדים עם סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) הם האחראים ככל הנראה להדלפת המסמכים שמתארים את שיטות הפעילות שלה לאתר ויקיליקס - אלו הם החדשות האחרונות בפרשה שמסעירה את ארצות הברית והעולם כולו.

אחד הגורמים המעורים בחקירת ההדלפות אמר כי החברות שמעניקות שירות חיצוני ל-CIA בודקות למי מעובדיהן הייתה גישה לחומרים שפורסמו בוויקיליקס, ואז בוחנות את מחשביהם, את המיילים שלהם ואמצעי תקשורת אחרים במטרה לגלות מי האחראים לכך. אתר ההדלפות טוען כי הסוכנות "איבדה שליטה" על המאגר המכיל את שיטות ההדלפה, וככל הנראה האקרים ועובדי קבלן לשעבר שחררו את החומרים באופן בלתי-מורשה.

לפי המסמכים שפרסם אתר ההדלפות, סוכנות הביון הצליחה לפרוץ למכשירים חכמים של אפל וגוגל ולגאדג'טים אחרים כדי לאסוף תכתובות והודעות קוליות לפני הצפנתן.

ה-CIA עדיין מסרב לומר אם המסמכים הם אותנטיים. בהודעה רשמית של הסוכנות נמסר כי על פי חוק אסור לה לבצע מעקבים בתוך ארצות הברית, "והיא אינה עושה זאת". גורם בממשל המעורה בחקירה אמר כי סביר שהבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנות הביון יפתחו בחקירה בעקבות ההדלפות.

גורם אחר אמר כי אחת הסיבות שבגינן החקירה מתמקדת בהדלפות מצדם של גורמים חיצוניים - כמו אדוארד סנודן, עובד לשעבר ב-NSA - ולא במעורבות רוסיה היא מאחר שעד כה לא נמצאה הוכחה לכך שסוכנויות המודיעין הרוסיות ניצלו את החומר לטובתן בטרם הוא פורסם.