אחרי 15 שנים: שטראוס מפסיקה לחלוטין את ההתקשרות עם y&r

תקציב חטיבת המלוחים של שטראוס יועבר לאדלר-חומסקי, זאת על רקע המשבר האחרון שהותיר את y&r ללא מנהלים

לאחר 15 שנים של פעילות משותפת, מאבד מה שנשאר ממשרד הפרסום y&r ישראל את האחיזה האחרונה שנותרה לו במערך הפרסום של שטראוס. ל"גלובס" נודע כי ההתקשרות בין הצדדים הופסקה, והמשרד לא יטפל עוד בחטיבת המלוחים בשטראוס.

עוד נודע כי מי שקיבל בשלב זה את ההזדמנות לטפל בתקציב הוא משרד הפרסום אדלר-חומסקי, אך במקביל צפויה החטיבה להמשיך לתת פרויקטים באופן נקודתי גם למשרדי פרסום מתמחים כמו חוליגנס או גפן טים, כפי שהיא עושה בשנים האחרונות.

היום זה נראה כמעט בלתי נתפס, אך עד לפני כמה שנים היה y&r ישראל - או בשם הקודם שלו, שלמור-אבנון-עמיחי - משרד הפרסום המוביל במערך הפרסום של שטראוס, אחת המפרסמות הגדולות בישראל.

עם עזיבתו של גדעון עמיחי והתמוטטותו הגדולה של המשרד, הייתה שטראוס בין המפרסמים היחידים שלא הפנו גב למשרד. החברה אמנם צמצמה משמעותית את נתחו של המשרד במערך הפרסום שלה, צירפה את אדלר-חומסקי למערך הפרסום והעבירה לו את תקציבי הפרסום של המחלבה, אך הותירה בידי שלמור את תקציב יטבתה, תקציב המלוחים ותקציב יד מרדכי - מה שאיפשר למשרד להמשיך ולתפקד בפרופיל תקשורתי גבוה יותר ממשרד בסדר הגודל שאליו הידרדר.

אך כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה פקד את y&r ישראל משבר נוסף. לאחר כ-5 שנים של ניסיונות שיקום, קברניטי המשרד הישראלים הצביעו ברגליים ועזבו אותו. בהתחלה היה זה אדם אבנון, בנו של מייסד המשרד שלומי אבנון, שהתפטר מתפקיד המנכ"ל; וחודשים ספורים מאוחר יותר היו אלה גיא בר ויובל וינגסט, שהגיעו למסקנה כי באופן שבו הקבוצה העולמית מטפלת במשרד בישראל, קטנים סיכוייו להשתקם. השניים התפטרו והותירו את המשרד ללא הנהלה מכהנת.

y&r ישראל נמצא בבעלות מלאה של y&r העולמית, השייכת לקבוצת הפרסום הגדולה בעולם WPP. בקבוצה, שמתמודדת בימים אלה עם סוגיות משפטיות בתחום המדיה, העדיפו לא ללכת על פתרון חותך של מיזוג מיידי של המשרד עם אחד מהמשרדים של הקבוצה בישראל - למשל אדלר-חומסקי או JWT ישראל - ובמקום זה הפכו את יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT, למנהל המשרד - אך רשמית ללא מיזוג.

בשטראוס אמנם נשארו נאמנים למשרד במשך שנים ארוכות, אך נראה כי גם עבורם היה זה משבר אחד יותר מדי. מיד עם חיבור המשרדים הוחלט בשטראוס להעביר את תקציב יטבתה לבאומן-בר-ריבנאי. עתה כאמור מסתיימת ההתקשרות לחלוטין, כשתקציב המלוחים עובר לאדלר-חומסקי.