מעכשיו: תו "מיוצר בישראל" - גם על פירות וירקות מקומיים

הצמדת התו היא וולונטרית ונתונה לשיקול-דעתו של החקלאי, ובמשרד החקלאות מקווים שבכך תגדל המודעות הצרכנית לנושא, ושהתו ירומם את גאוותם של המגדלים

האם התו "מיוצר בישראל" גורם לצרכנים להעדיף מוצר אחד על פני השני? לא ברור עד כמה הנושא הזה משפיע בפועל במעמד הקנייה, אבל עידוד התוצרת המקומית הוא מהלך מתבקש, ויש לקוות שהוא אכן מוביל להעדפת מוצר ישראלי.

מעתה ולקראת יום העצמאות, לוגו הכובע "מיוצר בישראל" פולש למחלקת הפירות והירקות, כשמשרד החקלאות ומשרד הכלכלה יוצאים במהלך של הצמדת תו "מיוצר בישראל" גם על פירות וירקות מקומיים. 

הצמדת התו היא וולונטרית ונתונה לשיקול-דעתו של החקלאי, ובמשרד החקלאות מקווים שבכך תגדל המודעות הצרכנית לנושא, ושהתו ירומם את גאוותם של המגדלים. במשרד הכלכלה מתייחסים להגדת סל המוצרים המסומנים כתוצרת כחול-לבן במטרה לחזק את הכלכלה המקומית.

בדומה לסימון המוצרים האחרים בכל הנוגע לפירות ולירקות, הסימון יוטבע על גבי האריזה או על הפרי או הירק באמצעות מדבקה.

רשימת החקלאים שיקבלו את התו תתפרסם באתר מוצרי "כחול-לבן": www.madeinisrael.gov.il, כאשר מעת לעת ייערכו ביקורות במטרה לבדוק את העמידה בתנאים. כך למשל אם החקלאי המגדל הוא גם יבואן, יהיה עליו לאחסן את התוצרת העצמית שלו ולטפל בה במתחם נפרד מהתוצרת המיובאת, בכדי להיות זכאי לקבלת התו. 

אלי כהן, יו"ר מטה "מיוצר בישראל (כחול-לבן)" בהתאחדות התעשיינים בישראל, מסר: "מהלך משלים ומבורך זה, לסימון תוצרת חקלאית טרייה ולהגברת המודעות בקרב הציבור הרחב להבחנה בין תוצרת כחול-לבן לבין מוצרים ביבוא, יסייע בהכרח לחיזוקה של החקלאות, התעשייה והכלכלה הישראלית.

"התאחדות התעשיינים בישראל רואה בחיזוק הקשר ובשיתוף-הפעולה המלא בין החקלאות לתעשייה המקומית, כמוטיב מרכזי לביסוסה של הכלכלה הישראלית ושל תוצרת כחול-לבן. אנו בהתאחדות התעשיינים בישראל נעמיד לרשות החקלאים את כל העזרה, הליווי והתמיכה הנדרשים לקבלת תו 'מיוצר בישראל' לסימון תוצרתם החקלאית הטרייה".