היזהרו: כך פועלת תרמית וואטסאפ גדולה שרצה ברשת

קיבלתם קישור להורדת עדכון חדש לוואטסאפ? אל תלחצו בשום אופן ■ בימים האחרונים מופצת בוואטסאפ וברשתות חברתיות אחרות קישור לעדכון שכולל בין השאר גם אפשרות לבחור את הצבעים של אפליקציית המסרים המיידים ■ מדובר בתרמית

וואטסאפ אפליקציה / צילום: מהודיאו
וואטסאפ אפליקציה / צילום: מהודיאו

וואטסאפ לא זכתה בימים האחרונים לעדכון משמעותי. אם היה עדכון כזה, סביר להניח שכבר הייתם שומעים עליו באחד מכלי התקשורת.

אז למה אנחנו מספרים לכם מה לא קרה? כי בימים האחרונים מופצת בוואטסאפ וברשתות חברתיות אחרות הודעה לפיה דווקא היה עדכון כזה, ודי גדול יש לציין, כזה שכולל בין השאר גם אפשרות לבחור את הצבעים של האפליקציה .

אבל משתמשים שקיבלו את הקישור שמו לב למספר דברים חשודים:

ראשית, במבט מעמיק הקישור נראה קצת שונה כשאת האות W מחליפה אות קירילית שמזכירה את האות האנגלית.

שנית, לאחר הלחיצה על הקישור, הופנו הגולשים לאתר עם כתובת שונה ובו התבקשו "לאמת" את זהותם - על ידי שיתוף האתר בוואטסאפ או ברשתות חברתיות אחרות. מובן מאליו ששיתוף מזוג זה לא מהווה אימות זהות, ואף אפליקציה שמכבדת את עצמה לא דורשת לשתפה עם אחרים, עוד לפני שהורדתם אותה.

בנוסף, לאחר השיתוף פתאום קופצת הודעה לפיה העדכון זמין אך רק למחשבים, בעוד ידוע שוואטסאפ האמיתית מתעדכנת קודם כל בסמארטפונים ורק הרבה אחר כך, אם בכלל, במחשבים. בנוסף, בהודעה שהופיעה מטעם האתר יידרש המשתמש להוריד תוסף לדפדפן הכרום .

מי שעד כאן לא הבין שמדובר בתרמית, כנראה יתקין על הדפדפן שלו תוסף שמרגל אחרי הגלישה שלכם ושותל פרסומות שמהן יוצרי הזיוף מרוויחים כסף.

יש לציין שכבר אתמול הוסרו התוסף מהחנות של גוגל והאתר שלו משירות האחסון GoDaddy שממנו פעל, אך מניסיון עבר ישנה סבירות גבוהה כי התרמית הזו תחזור להופיע בקרוב עם כתובת ותוסף חדשים.

בקיצור - היזהרו.