דואר ישראל: זינוק בהזמנת מבריטניה בעקבות שחיקת הליש"ט

אתר Next רושם גידול של 46% בהזמנות מול התקופה המקבילה אשתקד ■ 86 אלף עסקאות באתר הקניות הבריטי ASOS – מספר המשקף גידול מתמיד מדי שנה

אסוס לונדון / בלומברג
אסוס לונדון / בלומברג

שער המטבע הבריטי עומד על כ-4.5 שקלים, ולפי נתוני דואר ישראל, יש לכך השלכות לא רק על ישראלים שנמצאים בממלכה הבריטית אלא גם על אלה הרוכשים מאתרים בריטיים, ובראשם, כך מסתבר, אתר Next, שרושם גידול של 46% בהזמנות מול התקופה המקבילה אשתקד.

את הגידול הזה אפשר לייחס לליש"ט הנשחקת אבל גם לגידול הטבעי של הקניות המקוונות שמצוי בסימן עלייה - ומסתבר כי באתר נקסט הוא פולש גם לצרכנים החרדים שרוכשים בגדים לילדים.

אתר נוסף שיוצא נשכר משחיקת המטבע, אבל לא רק, הוא אתר אסוס (ASOS), שזוכה לפופולריות בקרב הקונות והקונים הישראלים - גם לאחר מבצע הוזלה שנערך בשיתוף עם ישראכרט (25% הנחה). מנתונים שפרסמה לאחרונה ישראכרט (המחזיקה בכ-50% מכרטיסי האשראי) עולה כי ב-2016 הוצעו על-ידי לקוחות החברה 86 אלף עסקאות באתר הקניות הבריטי אסוס - מספר שמשקף גידול מתמיד מדי שנה.

היקף העסקה הממוצעת תואם לתקרת הפטור ממס (75 דולר) ועומד על כ-280 שקל (כ-60 ליש"ט), כשלפי נתוני ישראכרט, מספר העסקאות הממוצע של לקוח ישראלי עמד על 6.7 עסקאות בשנה נכון לשנת 2017. לפי נתונים אלה, היקף העסקאות של ישראלים באתר אסוס לבדו מגיעים ל-48 מיליון שקל (בכלל כרטיסי האשראי).