חברה ישראלית מציגה מערכת MRI ייחודית לתינוקות

המערכת אינה דורשת אזור בטיחות מיוחד, ולכן ניתן להציב אותה בתוך אזור הטיפול נמרץ ■ תייתר העברת התינוקות לחדרי דימות ובכך תקל על הטיפול

mri לתינוקות/ צילום: מתוך הוידאו
mri לתינוקות/ צילום: מתוך הוידאו

חברת Aspect Imaging הישראלית פועלת מסינגפור ובראשה עומד אורי רפופורט, מייצרת מערכות MRI קומפקטיות. לאחרונה קיבלה החברה אישור מממנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, עבור מערכת MRI בשם Embrace Neonatal. המכונה אינה דורשת חדר מיוחד, היא קטנה יחסית, ממוקמת בחדר טיפול נמרץ ואפשר להניח כמה מכונות באותו החדר.

המערכת המיועדת לתינוקות יכולה להיות בחדרי טיפול נמרץ חוסכת את הזמן הדרוש להעברת תינוקות לחדרי הדימות הרפואי בבית החולים. המערכת מספקת הדמיה בטוחה יותר עבור תינוקות, כאשר היא מאפשרת לצוות הרפואי ולהורים להיות נוכחים במהלך הסריקה. בזכות השימוש במכשיר הסריקה הייעודי לחדרי טיפול נמרץ התהליך מתבצע בפחות משעה.

המערכת אינה דורשת אזור בטיחות מיוחד או חדר מוגן קרינה, ולכן ניתן להציב אותה בתוך אזור הטיפול נמרץ. עלויות התפעול והתחזוקה של מערכת ה-Embrace נמוכות בהרבה מאלו של מערכות MRI רגילות והסיבה לכך היא טכנולוגיית המגנט של החברה, אשר אינה דורשת מערכת קירור והיא בעלת צריכת חשמל נמוכה. כעת, כך על פי החברה, ניתן לבצע הדמיות שגרתיות של תינוקות בחדרי טיפול נמרץ, כמעט מיד אחרי הלידה. דבר המשפר את הטיפול בתינוקות ומסייע בגילוי מוקדם של בעיות בריאותיות.

מערכת מסקרנת נוספת שמפתחת החברה היא מערכת MRI עבור היד ושורש כף היד בשם WristView. המערכת מסוגלת לבצע דימות ממוקד על היד עצמה, ללא צורך בכניסה למכשיר ה-MRI הגדול, פרוצדורה שמרתיעה לא מעט אנשים וגוזלת זמן רב.

מערכת התינוקות מותקנת בשערי צדק בירושלים, כשהחברה מחכה לאישור משרד הבריאות להפעלתה. מערכת פרק כף היד לעומת זאת כבר מותקנת ופעילה באסף הרופא. עד כה, חברת Aspect Imaging גייסה 150 מיליון דולר במספר סבבי גיוס.