הוט מובייל: שיחות דרך WIFI במקומות ללא כיסוי

תיישם מערך שלם של מוצרים ושירותים שיאפשר להציע ללקוחות דור 4 עם מכשירים תומכים שירותים של שיחת טלפון מבוססת IP על גבי רשת דור 4 (VoLTE) ועל גבי רשתות אינטרנט אלחוטי (VoWiFi), כמו גם שירותים עשירים יותר כגון שיחות וידאו על LTE

 

שיאנים בדיבור בסלולרי
שיאנים בדיבור בסלולרי

חברת הוט מובייל הודיעה היום (ב') כי תיישם מערך שלם של מוצרים ושירותים שיאפשר להציע ללקוחות דור 4 עם מכשירים תומכים, שירותים של שיחת טלפון מבוססת IP על גבי רשת דור 4 (VoLTE) ועל גבי רשתות אינטרנט אלחוטי (VoWiFi), כמו גם שירותים עשירים יותר כגון שיחות וידאו על LTE.

למרות הפריסה המתקדמת של אנטנות דור 4, במרבית הרשתות הסלולריות בעולם (ובישראל) מקובל לבצע את שיחות הטלפון דרך רשת דור 3. לדוגמה, אם מנוי נהנה מחוויית גלישה סלולרית מהירה על גבי דור 4 ומבצע שיחת טלפון, הסמארטפון שלו מבלי ידיעתו עובר לדור 3 כדי לקיים את השיחה. לכן קצב הגלישה יורד תוך כדי השיחה, ובסיומה הסמארטפון חוזר לרשת דור ארבע.

הטמעת VoLTE מאפשרת קיום שיחות באיכות גבוהה יותר, זמן הקמת השיחה מתקצר משמעותית, וכן נטרול רעשי סביבה. כמו כן הטכנולוגיה מאפשרת להעביר את השיחה על גבי תשתית WiFi, לדוגמה בתוך מבנה או חדר פנימי בבית שבו הקליטה הסלולרית חלשה יותר. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת את פיתוחם של שירותי תקשורת מתקדמים המשלבים קול, וידאו ואמצעי מדיה אחרים באיכות גבוהה.

הלקוחות יוכלו לחייג מהסמארטפון שלהם תוך שימוש ב-WiFi ומספר הטלפון הנייד הקיים שלהם. כך השירות יהיה מועיל למשתמשים הסובלים מכיסוי סלולרי חלש, כגון במרתפים. ההתקנים מתחברים דרך נקודת הגישה הביתית של ה-WiFi ושירותי הדיבור מתאפשרים אוטומטית.

השימוש ב-VoLTE וב-VoWiFi יתאפשר באמצעות טלפונים תומכים.

הטכנולוגיה החדשה תוטמע בפתרון מבוסס ענן של נוקיה, אשר מיושם בהצלחה אצל מספר חברות תקשורת מובילות בעולם. השימוש בפלטפורמת ענן מתקדמת מאפשר לחברה ביצועים משופרים ושרידות גבוהה יותר, תוך חיסכון בעלויות.

מרכז הפיתוח העולמי לטכנולוגיות הענן של נוקיה ממוקם בכפר-סבא ומונה כ-100 איש.

מהוט מובייל נמסר כי "החברה שמה לה למטרה להביא לקהל לקוחותיה את המוצרים החדשניים והטכנולוגיה המתקדמת במטרה לאפשר להם חוויית שיחה וגלישה איכותיות. שימוש בווירטואליזציית רשת תאפשר לנו להציג שירותים חדשים מהר יותר למנויים שלנו. אנו שמחים מאוד על שיתוף-הפעולה עם חברת נוקיה בפריסת NFV ברשת שלנו. הוט מובייל תספק שירותי שיחות טלפון על גבי רשת דור 4 וכן על גבי רשתות WiFi במקומות בהם הכיסוי הסלולרי חלש".

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון, מסר כי "נוקיה גאה להיות ספקית הרשת הסלולרית של הוט מובייל מזה 6 שנים, ואנו שמחים בבחירה שלהם להמשיך עם נוקיה כספק אסטרטגי ולהשקיע בפתרון הענן המתקדם שלנו. למרות ההתקדמות המרשימה במהירויות גלישה, השיחות היו ונותרו אמצעי התקשורת האלמנטרי ביותר. הטכנולוגיה החדשה שאנו מספקים תאפשר לשיחה הסלולרית לחזור למרכז הבמה באיכויות חדשות וברמה ביצועית גבוהה".