פרטנר תשווק לראשונה שיחות קוליות בטכנולוגיית VoLTE

רז ברטוב, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בפרטנר: "השירות יאפשר איכות שמע גבוהה במיוחד ועם יכולת לשלב יישומי מולטימדיה מתקדמים תוך כדי שיחה"

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל) מימון שמילה אישר, ופרטנר תשווק לראשונה שיחות קוליות בטכנולוגיית VoLTE - Voice over LTE. שמילה איחל לחברה בהצלחה בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות וחתם על הנספח לתוכנית ההנדסית בשבוע שעבר.

פרטנר השלימה את ההטמעה הטכנולוגית בליבת הרשת ובמערכות הרדיו, וזאת במסגרת פרויקט משותף עם אריקסון ישראל. בהמשך לאישור שקיבלה ממשרד התקשורת, החברה מתכוונת להיות חברת התקשורת הראשונה בישראל שתאפשר ללקוחותיה לקיים שיחות קוליות מעל רשת LTE כבר בתקופה הקרובה.

על-פי הנספח, השרות ייתמך בשלב הראשון במכשירי סמארטפון מדגמי LG V20 ו-P10 Huawei, ובתוך מספר שבועות תושלם התמיכה במגוון מכשירי אייפון מהדגמים iPhone 6 והלאה.

פרטים מלאים על שירות VoLTE ברשת פרטנר, מכשירים תומכים והפעלת השירות תפרסם פרטנר באתר החברה.

טכנולוגיית VoLTE מאפשרת קיום שיחות קוליות על גבי תעבורת Data, כלומר, לקוחות פרטנר יכולים להשתמש ברשת הדור הרביעי עם הפריסה הרחבה ביותר בשלב זה, גם לשיחות וגם לגלישה. המשתמשים ייהנו מאיכות מוגברת של השמע, קיצור משמעותי של זמן הקמת השיחה והיכולת לשלב מולטימדיה ושיתוף data תוך כדי שיחה.

רז ברטוב, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בקבוצת פרטנר, מסר: "רשת הסלולר של פרטנר היא כיום המתקדמת בישראל, עם הפריסה הרחבה ביותר של דור 4 (LTE), התרחבות פריסת דור 4.5 (LTE-A), יכולות WiFi Calling, פיתוח רשת ה-IoT Pro היחידה בישראל לתמיכה ביישומי IoT לצרכים פרטיים ולעסקים והטמעת טכנולוגיית MIMO 4X4, המרחיבה את פוטנציאל הגלישה למהירות של עד פי 4. לקוחותינו הם הראשונים שייהנו משיחות קוליות על גבי LTE, באיכות שמע גבוהה במיוחד ועם יכולת לשלב יישומי מולטימדיה מתקדמים תוך כדי שיחה".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, מסר: "טכנולוגיית ה VoLTE וה-WiFi calling של אריקסון מעשירות את חוויית השיחה ברשת הסלולרית ומשפרות את זמינות השירות. אנחנו שמחים וגאים להיות השותף של פרטנר לקידום שירותי תקשורת חדשניים ברשת".

בשילוב עם טכנולוגית VoLTE, ניתן לקיים שיחה רצופה ומעבר חלק בין רשת הסלולר ורשת ה-WiFi.