אספרסו קלאב תפצה את ספקית התיירות טיקטיק ב-95 אלף ש'

זאת לאחר שביטלה באופן חד-צדדי הזמנת חבילות תיירות לגמר יורו 2016 ■ אספרסו קלאב בתגובה: "פסק הדין מנציח התנהלות בריונית של חברות תיירות שאינן כפופות לחוק הגנת הצרכן; נערער למחוזי"

יורו 2016 / צילום: רויטרס
יורו 2016 / צילום: רויטרס

אספרסו קלאב הפרה הסכם לרכישת 10 חבילות לגמר טורניר יורו 2016 ותשלם 95 אלף שקל - כך פסק השופט עמית יריב מבית משפט השלום בתל-אביב.

התביעה שהגישה חברת טיקטיק, המשווקת חבילות למופעים ולאירועי ספורט בחו"ל, נגד אספרסו קלאב, נוגעת להזמנה שביצעה אספרסו קלאב ביוני 2016 לרכישת 10 חבילות תיירות הכוללות כרטיס לגמר יורו 2016, טיסות ולינה, בעלות כוללת של 22,000 אירו.

טענת טיקטיק היא שנציגת אספרסו קלאב התחייבה לרכוש את החבילות אחרי שבין הצדדים עברו העתקים להסכם, אלא ששבועיים לאחר ההתקשרות, ולמרות שהעבירה מקדמה, סמנכ"ל אספרסו קלאב טען בפני ספקית התיירות כי ההסכם לא אושר על-ידי הגורמים המוסמכים בחברה. עוד דרשה אספרסו קלאב להשיב לה מקדמה ששולמה, כאמור בטענה כי נציגת החברה לא הייתה מוסמכת לכרות את ההסכם.

יצוין כי בסופו של דבר אספרסו קלאב רכשה כרטיסים מספק אחר. המחלוקת שעמדה בלב הדיון המשפטי היא האם ההסכם שהועבר בין הצדדים הוא מחייב.

עוד נציין כי אספרסו קלאב עצמה הגישה תביעה שכנגד על סך 175 אלף שקל, בדרישה להשיב לה את המקדמה ששילמה ובטענה לפגיעה בשמה הטוב - כך שהחברות הגישו תביעות הדדיות.

טיקטיק טענה, באמצעות עו"ד אורי שורר ממשרד גדעון קורן ושות', כי אספרסו קלאב הפרה הסכם, ועליה לשלם את יתרת החוב; ואילו אספרסו קלאב, שיוצגה על-ידי עו"ד איתי חתם, תבעה 175 אלף שקל בטענה להשבת המקדמה ששולמה ופגיעה בשמה הטוב.

השופט עמית יריב קבע כי להסכם ההתקשרות יש תוקף, לרבות העובדה שנציגת אספרסו קלאב אף העבירה מקדמה - מה שמעיד על כך שההסכם שריר וקיים.

עוד קבע השופט כי העובדה שהיועצת המשפטית של החברה הייתה מעורבת בנוסח ההסכם מול נציג חברת טיקטיק, העניקה חותמת אישור לעסקה.

את טענת אספרסו קלאב כי נציג טיקטיק התנהל בצורה לא הגונה, ביטל השופט באומרו כי "יש מידה גדושה של אירוניה בכך שמי שלא בחלו בשום אמצעי לבטל הסכם מחייב שהתקשרו בו, פשוט משום שמצאו עסקה משתלמת יותר, והיו נכונים לשם כך להצהיר לא אמת בתצהיריהם לבית המשפט, מאשימים את הצד שנגד במרמה ובנוכלות. נראה כי אכן הנייר סובל הכול".

השופט יריב קיבל את תביעת טיקטיק במלואה וקבע כי התנהלות אספרסו קלאב הייתה פסולה וכזו "אשר אין לתת לה יד". את תביעת הנגד שהגישה אספרסו קלאב הגדיר השופט כ"תביעת-סרק".

לפיכך קבע השופט כי אספרסו קלאב תשלם את מלוא שווי העסקה, סכום של 66,583 שקל, ואל הסכום הזה הוסיף הוצאות משפט בסך של 5,000 שקל ושכר-טרחה בגובה של 23,400 שקל ובסך-הכול סכום של כ-95,000 שקל (תא"מ 67462-09-16). 

מאספרסו קלאב נמסר בתגובה: "מדובר בפסק דין יצירתי וחריג של בית משפט השלום, אשר לתפיסתנו שגוי - משפטית ועובדתית. פסק הדין מנציח התנהלות בריונית של חברות תיירות שאינן כפופות לחוק הגנת הצרכן. אנו נגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, ואין ספק שפסק הדין ייהפך".