בנק לאומי יציע את פלטפורמת פפר לחברות מחוץ לישראל

חתם על הסכם לשיתוף-פעולה עם ענקיות התוכנה VMware ו-Temenos להפצת מודל הבנק הדיגיטלי של לאומי - Pepper

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי
רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

שיתוף-פעולה ראשון ומעניין של בנק לאומי עם חברת התוכנה VMware. מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח, הכריזה בכנס החדשנות המוביל בעולם Money 20/20 על חבירה של הבנק לענקית התוכנה Temenos ולמובילת תשתיות הענן VMware לצורך יצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת עבור גופים בינלאומיים באמצעות פלטפורמת Pepper.

רוסק-עמינח, נאמה בפני כאלף משתתפים בכנס החדשנות והפינטק המוביל, Money 20/20. במסגרת הדברים סקרה רוסק-עמינח את השינויים בעולם הפיננסי בשנים האחרונות, אשר שיבשו לחלוטין את מודל הבנקאות הקלאסי והצביעה על הצורך המידי של הבנקים המסורתיים לשנות את המודל העסקי שלהם בכדי להישאר רלוונטיים בסביבה שמשתנה ללא היכר.

להערכת רוסק-עמינח הלקוחות מעדיפים כיום לצרוך ולקבל שירותים פיננסים בדומה לדרך שבה הם פועלים מול פייסבוק, אמאזון ווטסאפ. "אם בעבר הציבור האמין רק במטבעות שמדינה עומדת מאחוריהם, אנו עדים לכך שהציבור מתחיל לאמץ מטבעות מבוזרים, שהטכנולוגיה זה הדבר היחיד שעומד מאחוריהם", אמרה.

בנוסף, הציגה רוסק-עמינח את מהלך השיבוש העצמי ('Self-disruption') שנעשה בבנק לאומי בכדי להתמודד עם אותם השינויים - הקמתו של הבנק הדיגטלי Pepper, שמאפשר ללקוחות לנהל את כלל הפעילות הבנקאית שלהם באמצעות המובייל בלבד.

פפר, אשר הושק על ידי לאומי, מציע שירותי בנקאות במובייל בלבד, החל משלב פתיחת החשבון ועד ביצוע כל הפעולות הבנקאיות השכיחות, לרבות הזמנת כרטיס אשראי ופנקסי שיקים, העברות כספים, לקיחת הלוואה, הפקדה לחיסכון, הפקדת שיקים ועוד. תהליך פתיחת החשבון אורך מספר דקות בלבד, ולאחריו הלקוחות מקבלים מסגרת עו"ש ואשראי ישירות לנייד. 

בסיום הדברים הכריזה רוסק-עמינח על שיתוף-פעולה ייחודי וראשון מסוגו בעולם, במסגרתו בנק לאומי יחבור לענקית התוכנה Temenos ולמובילת תשתיות הענן VMware לצורך יצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטלית מתקדמת עבור בנקים וגופים בינלאומיים, אשר מבוססת על הטכנולוגית שעומדת מאחורי Pepper. הפלטפורמה החדשה תשלב את בסיס המוצרים החדשני של פפר עם מערכת הליבה של Temenos, והיא תיושם על תשתית הענן של VMware.

"כאשר יצאנו למסע ההקמה של בנק דיגיטלי חדש, מבוסס מובייל, ביקשנו לחולל מהפכה בענף הבנקאות, הן בישראל והן בעולם", אמרה רוסק-עמינח. "בתקופה קצרה למדי הצלחנו לפתח וליישם את הפלטפורמה הטכנולוגית של פפר - המבוססת על מערכת הליבה של Temenos ותשתית הענן של VMware. פפר הוא מודל בנקאות חדשני המספק בנקאות במובייל בזמן אמת, עם חוויית משתמש ייחודית. כיום, אנו רואים יותר ויותר בנקים מסורתיים וגופים קמעונאיים גדולים ברחבי העולם, המבקשים לספק ללקוחותיהם שירותים פיננסיים מתקדמים במובייל. הודות למיזם המשותף, אנו יכולים להאיץ בעבורם את התהליך, באמצעות יצירת פלטפורמה אטרקטיבית, חדשנית וייחודית".

מנכ"ל Temenos, דיוויד ארנוט, ציין בכנס כי "הטכנולוגיה המסורתית אינה מאפשרת לגופים פיננסיים לעמוד בקצב של העולם הדיגיטלי. אין להם היכולת והגמישות להיענות לשינויים מהירים, היכולת הניתוחית להציע חוויות מותאמות אישית בזמן אמת, או עיבוד מקצה לקצה כדי לספק היענות מיידית", Temenos בשיתוף-לאומי ו-VMware חולקות יעד משותף לסייע לגופים בינלאומיים לעשות טרנספורמציה בעסקיהם באמצעות אימוץ של טכנולוגיות חדשות. באמצעות מיזם זה אנו מתקדמים ביחד להשגת היעד".

סנגיי פונן, מנהל תפעול ומכירות עולמי של VMware: "המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך בה ארגונים פיננסיים מתקשרים עם לקוחותיהם. יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם בנק לאומי בשימוש שהוא עושה בתשתית הענן של VMware. כעת, נעזור יחדיו לבנקים ולגופים בינלאומיים להאיץ את מסעם לעבר העידן הדיגיטלי ונפעל כדי לשבש את המודל הבנקאי העסקי המסורתי".