טכנולוגיות העתיד של שדה הקרב המודרני מיוצרות בישראל

רשת סלולר LTE ניידת בפריסה מיידית למשימות קריטיות, עוזרת דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית עבור אנשי כוחות הביטחון, מצלמות גוף חכמות ועוד ■ כל אלה הם חלק מהטכנולוגיות המיוצרות בישראל שהוצגו בכנס מיוחד שנערך השבוע ■ קבלו הצצה בווידאו

להזעיק תגבורת צבא ארה"ב, צבא, שדה קרב, מוניטור/  צילום: מהוידאו
להזעיק תגבורת צבא ארה"ב, צבא, שדה קרב, מוניטור/ צילום: מהוידאו

מוטורולה סולושנס פתחה השבוע את תערוכת החדשנות השנתית של מרכז המו"פ בישראל, בה מוצגים פתרונות חדשניים שיתנו מענה לאתגרים החדשים בהגנה על ביטחון הציבור, בארץ ובעולם.

במסגרת התערוכה הציגו המהנדסים טכנולוגיות חכמות עתידיות, אשר יוטמעו בשנים הקרובות בקרב המשטרה והצבא בארץ ובעולם. בין היתר הוצגה רשת סלולר LTE ניידת בפריסה מיידית למשימות קריטיות המאפשרת כיסוי מלא באזורים נידחים ובסיטואציות בהן רשתות הסלולר קורסות במקרים של שריפות, אסונות טבע או אירועי טרור. רשת התקשורת מאפשרת שיחות, תקשורת בלחיצת כפתור (PTT), הזרמת וידאו בזמן אמת ועוד יישומים רבים הצורכים פס רחב.

טכנולוגיה נוספת שהוצגה היא מעין "אלקסה" של כוחות הביטחון. עוזרת דיגיטלית העושה שימוש בבינה מלאכותית ומאפשרת מתן פקודות קוליות וקבלת מידע קריטי עבור אנשי כוחות הביטחון ועובדי תשתיות קריטיות כגון חברות חשמל ומים ושדות תעופה. לדוגמא: הפעלה מרוחקת של ניידת משטרה, פתיחה וסגירה של שערים, הפעלת רמזורים ועוד.

המהנדסים הציגו גם את משקפי 'הולולנס' של מיקרוסופט אשר מאפשרים למפקדי כוחות כיבוי לקבל בזמן אמת הדמיה של אזור האש ומידע קריטי המגיע מתוך זירת האירוע, ומערכת המשלבת מצלמת גוף חכמה עם בינה מלאכותית ומנוע עיבוד שפה טבעי, המאפשרת לזהות ולאתר חשודים בזמן מרדף.

הטכנולוגיות שהוצגו בתערוכה מפותחות בישראל ומתבססות במקרים רבים על ניסיון והפקת לקחים מאירועים קשים כמו פיגועים, תאונות ואסונות טבע, כמו למשל אירועי השריפות בשנים האחרונות, פיגועים רבי נפגעים ועוד.