לפני כריסמס: UPS הפעילה רו"ח ועובדי משרד למסירת חבילות

חלק מעובדי החברה שגויסו למשימה מסרו חבילות ללקוחות תוך שימוש ברכב הפרטי שלהם

 מרכז לוגיסטי ups/ רויטרס, John Sommers II
מרכז לוגיסטי ups/ רויטרס, John Sommers II

חברת המשלוחים UPS, שעשתה מאמצים קדחתניים למסור עוד לפני חג המולד את מבול החבילות שנשלחו לרגל החג, השתמשה במאות מרואי החשבון, המשווקים ועובדי משרד אחרים שלה למסירת חבילות ברגע האחרון.

בדרך-כלל יש ל-UPS "צוותי כוננות" - עובדי משרד שמוכנים לסייע למיון, הטענת ומסירת חבילות - שאותם היא מפעילה לפתיחת צווארי בקבוק ברחבי הרשת הלוגיסטית שלה. הצוותים מוקמים בדרך-כלל כמה שבועות לפני התקופות העמוסות ביותר.

אך השנה נאלצה UPS להפעיל עוד עובדים בנוסף לצוותים אלה, והיא גייסה עובדי משרד כמעט ללא התראה מוקדמת. חלק מהם מסרו חבילות תוך שימוש ברכב האישי שלהם. מעבר הצרכנים לקניות באינטרנט וההיצע הקטן של עובדים עונתיים בשוק העבודה יצרו מחסור בעובדים ברחבי רשת ההפצה של UPS.

דובר UPS, סטיב גאוט, אמר כי בשבועות האחרונים קיבלו "כמה מאות עובדי משרד תפקידים תפעוליים שונים - החל במיון חבילות וכלה בעזרה לנהגים כסייעים עונתיים. הוא הודה כי המספר גבוה מאשר בעבר, אך סירב לפרט באיזו מידה.

"בכמה מקרים אנשים התבקשו להחליף בגדים ולגשת לאתר מקומי עוד באותו היום או למחרת, מכיוון שבאתרים מסוימים נפח הפריטים הנכנסים במונחי קיבולת משאית היה גבוה מקיבולת המתקן", אמר גאוט. "UPS רצתה לוודא שלא נפגר אחר לוח הזמנים".

UPS חייבת להגיב במהירות לזינוקים חדים במספר החבילות בתקופת השיא של המשלוחים שבה מוכפל מספר החבילות לעומת הרמה הרגילה, וזאת כדי למנוע היווצרות צווארי בקבוק כשגל החבילות הבא ישטוף את רשת המשלוחים. UPS פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם קמעונאיות במשך חודשים כדי למפות את מספר ההזמנות שצפויות לזרום ממרכזים שונים לשווקים שונים. השנה היא החלה לגבות תשלום נוסף בגין מסירה בימי קניות השיא.

בדומה לחברות משלוחים אחרות גם UPS צריכה למצוא את האיזון בין הצורך למסור את כל החבילות בזמן, לבין הצורך לשלוט בקפדנות בעלויות. "מחלקת הפיננסים מנסה לשלוט בעלויות ולמקסם את הרווחים לבעלי המניות, בעוד שמחלקת התפעול מנסה להגדיל את מספר העובדים כדי לטפל בכל החבילות", אמר ג'ון האבר, מנכ"ל Spend Management Experts המספקת שירותי ייעוץ לחברות שפועלות בתחום שרשרת האספקה. "יש כאן שני גורמים מתחרים".

השנה התעצמו האתגרים בשל ההיצע הנמוך באופן חריג של עובדים עונתיים. הכלכלה החזקה ושיעור אבטלה בסך 4.1% בנובמבר - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2000 - מצמצמים את מאגר העובדים שיכולים לסייע בביצוע הזמנות לפרק זמן של כמה שבועות בלבד.