דואר ישראל: 61 מיליון חבילות הגיעו ב-2017; מאיפה הזמנו אותן?

האתרים מהם הזמנו בעיקר הם עלי אקספרס, ש-50% מההזמנות ארצה נעשו דרכו, ואחריו eBay ■ כרמיאל היא העיר המובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה

61 מיליון חבילות הוזמנו בשנת 2017 - כך לפי סיכום דואר ישראל לשנה החולפת. האתרים מהם הזמנו בעיקר הם עלי אקספרס, ש-50% מההזמנות ארצה נעשו דרכו, ואחריו eBay. האתרים שפופולריים אחרי שתי ענקיות הקמעונאות הללו הם asos ,next ואמזון.

אתרים נוספים שהישראלים אימצו לחיקם כוללים את אתר הספרים Book Depository ואת אתר iHerb לתוספי תזונה ומוצרי טואלטיקה.

המשקל הכולל של החבילות שהזמנו בשנה החולפת עמד על 10,800 טון - גידול של 15% לעומת שנת 2016, אז הוזמנו כ-52 מיליון חבילות במשקל כולל של 9,704 טון. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, וויטמינים וקוסמטיקה.

בחלוקה לפי ערים, מסתבר כי כרמיאל היא העיר המובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה עם 163 אלף חבילות וממוצע של 3.4 חבילות בשנה לתושב. תל-אביב ממשיכה להוביל בכמות החבילות עם 1.1 מיליון חבילות שהוזמנו השנה. ראשון-לציון, שדורגה בשנת 2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות, דורגה במקום השלישי ב-2017 עם 783 אלף חבילות ויחס של 2.93 חבילות לכל תושב.

כיום מבצעת דואר ישראל יותר מ-90% מהמשלוחים המקוונים שאנחנו רוכשים מחו"ל. במסגרת מסקנות הוועדה המיוחדת שהקימו משרדי האוצר והכלכלה הושם דגש על סעיף ה"לאסט מייל" של המשלוחים מחו"ל, בכוונה לקדם תחרות בסגמנט הזה ולהקל על חברות השילוח להגדיל את נתח פעילותן, בין היתר באמצעות הקלות ביורוקרטיות.

זאת ועוד, הזמנות מקוונות הן גם תלויות עונה, וכבר כעת צרכנים נערכים עם תחפושות לפורים. ב-eBay מדווחים כי כ-40,000 הזמנות כבר נרכשו ב-3 החודשים האחרונים במחיר ממוצע של 14 דולר לתחפושת.