קריסת iShare: לקוחות בוזזים חנויות; מונו כונסי נכסים לרשת

בנק ישראל הגיש בקשה למינוי כונסי נכסים לרשת iShare, ששיווקה מוצרי אפל והפסיקה את פעילותה בשבוע שעבר ■ לרשת יש חוב של כ-2.5 מיליון שקל לבנק הפועלים

חנות סלולר, אפל / שאטרסטוק
חנות סלולר, אפל / שאטרסטוק

מונו כונסי נכסים לרשת Ishare: בנק ישראל הגיש בקשה למינוי כונסי נכסים לרשת איי שייר, שהפסיקה את פעילותה בשבוע שעבר. הרשת, שרשומה בשם מקס מדיה, שיווקה מוצרי אפל דרך שני סניפים, האחד בתל-אביב והשני בפתח-תקווה, ודרך אתר האינטרנט שלה, ובשבוע שעבר חדלה לפעול.

כונסי הנכסים שמינה בית המשפט המחוזי בתל-אביב הם עורכי הדין אסף שמרת ודן פרידמן, שינסו למצוא קונה לרשת או למכור את נכסיה המשועבדים לבנק הפועלים. לצד לקוחות שנותרו חסרי אונים לאחר ששילמו אלפי שקלים ולא סופקו להם מוצרים שרכשו, בנק הפועלים העמיד לרשות מקס מדיה (איי שייר) מאז 2014 ועד היום אשראי כולל בסך של 3 מיליון שקל.

טענת הבנק היא שהרשת חרגה ממסגרת האשראי שלה, ועל כן חשבונה הוגבל, והמחאות שנתנה - חזרו. לרשת יש יתרת חובה של כ-115 אלף שקל ועוד יתרת חובה של 140 אלף שקל בגין שימוש בכרטיסי אשראי. הלוואת גישור שהועמדה לזכות הרשת בסכום של 460 אלף שקל לא נפרעה במועד, והלוואה נוספת בסך של 2 מיליון שקל אמורה הרשת לפרוע עד לסוף ינואר. החשש שהבנק מעלה הוא שלאור מצבה הלוואה זו לא תוחזר במועד. נכון להיום חוב הרשת לבנק הפועלים מסתכם בכ-2.5 מיליון שקל, ומכאן הוגשה הבקשה למינוי כונסי הנכסים כאמור.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין כי "בשל החזרת המחאות לספקים שונים וכן בעלי הנכסים (חנויות) מחסני ומשרדי החברה וכן לקוחות של החברה החלו צובאים על חנויות החברה".

עוד נטען כי ביום חמישי האחרון, כאשר פורסם כי הרשת חדלה מפעילותה, "החלו לקוחות וספקים להגיע לנקודות המכירה כאשר הם בוזזים חלק מהמלאי הקיים".