פייפאל לא תמשיך כספקית התשלומים הראשית ב-eBay

eBay תחליף את פייפאל ב-Adyen ההולנדית ■ הצעד עשוי לתרום 2 מיליארד דולר להכנסות eBay

איביי/ צילום: שאטרסטוק
איביי/ צילום: שאטרסטוק

אחרי שותפות של 15 שנה, פייפאל כבר לא תהיה ספקית התשלומים הראשית של eBay ותוחלף בחברת Adyen מאמסטרדם. משמעות הצעד היא שכשההסכם הנוכחי בין השתיים יפוג ב-2020, פייפאל כבר לא תקודם כאופציית התשלום המועדפת באתרי החברה בעולם, ולא תעבד את התשלומים בכרטיס אשראי עבור eBay.

פייפאל עדיין תישאר אופציית תשלום לקונים באתר. eBay הודיעה כי תתחיל להעביר אחוז קטן מנפח התשלומים שלה לשותפתה החדשה כבר בהמשך השנה הנוכחית.

עבור eBay, הצעד מהווה דרך לקחת יותר שליטה על חווית הצ’קאאוט מהאתר ולשפר את חוויית המשתמש, כמו שעשו באתרי קניות ענקיים מתחרים כמו אמזון ועליבאבא. השותפות עם אדיין תאפשר להם להעניק יותר אפשרויות תשלום לקונים באתר, מאחר שאדיין תומכת ביותר מ-200 שיטות תשלום ברחבי העולם, לפי הפוסט הרשמי של eBay בו בישרה על השינוי.

הצעד צפוי להוסיף הכנסות של 2 מיליארד דולר לeBay, כי היא תתחיל לגבות בעצמה מהמוכרים בeBay תשלום עבור שירות התשלומים, שהיום פייפאל גובה מהם. בהכרזה eBay ציינה כי "רוב המוכרים יכולים לצפות לירידה בעלות עיבוד התשלומים".

חברת התשלומים אדיין הוקמה ב-2006 וכבר משתפת פעולה עם חברות בינלאומיות כמו אובר, נטפליקס וספוטיפיי. מדובר בעסקה ענקית לחברה בסדר הגודל שלה, שרשמה הכנסות של 178 מיליון דולר ב-2016, לעומת הכנסות של כמעט 11 מיליארד לפייפאל. אדיין צפויה לצאת להנפקה השנה.

פייפאל הפכה לספקית התשלומים הראשית של eBay ב-2003, מספר חודשים אחרי שeBay רכשה את החברה בעסקה שמוערכת בשווי 1.5 מיליארד דולר. שתי החברות התפצלו לחברות ציבוריות נפרדות ביולי 2015 וחתמו על הסכם אופרציה ל-5 שנים כדי לשמר שותפות קרובה.

מאז ההיפרדות, פייפאל שאפה לגוון את העסקים עמם היא פועלת, אבל היא לא מגלה כמה מעסקיה מגיעים מ-eBay. היום פייפאל שווה 102 מיליארד דולר, ו-eBay מוערכת ב-42 מיליארד דולר. מניית פייפאל ירדה ב-12 אחוזים אחרי שעות המסחר בעקבות ההודעה.