חברת Space X השלימה 50 שיגורים לטיל פלקון 9

הפעם ספייסאקס לא ניסתה לעשות שימוש מחדש באחד מחלקי הטילים בשל תנאי מזג האוויר וייתכן שגם בשל משקלו הרב של הלווין - יותר מ-6 טון, הגדול ביותר שהחברה אי פעם שלחה

השיגור של SpaceX
השיגור של SpaceX

שבועיים לאחר השיגור האחרון והמוצלח של SpaceX מקליפורניה, הבוקר (ג') השלימה החברה אחד נוסף כששיגרה את לוויין הקומוניקציה Hispasat 30W-6 של חברת Hispasat הספרדית למסלול גאוסטציונרי על גבי טיל הפלקון 9. בזאת החברה בבעלות המיליארדר אלון מאסק רשמה 50 שיגורים לטיל הפלקון 9.

השיגור התרחש הבוקר בשעה שבע וחצי, ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והמשימה כולה הושלמה תוך כחצי שעה. הפעם SpaceX לא ניסתה לעשות שימוש מחדש באחד מחלקי הטילים בשל תנאי מזג האוויר וייתכן שגם בשל משקלו הרב של הלווין - יותר מ-6 טון, הגדול ביותר שהחברה אי פעם שלחה. משקלו כנראה אילץ את הטיל להשתמש כמעט בכל הדלק שלו כדי לשאת אותו למסלול. הלווין יספק שידורי טלוויזיה וכיסוי פס רחב באירופה, צפון אפריקה ואמריקה.

השיגור הראשון של טיל הפלקון 9, שגובהו כ-70 מטר היה ב-2010. 50 שיגורים תוך 7 שנים ו-9 חודשים נחשב לקצב מהיר. בשנה שעברה SpaceX השלימה 18 משימות לפלקון 9. השנה מצופים לו מעל 20 שיגורים. כזכור, השנה החברה גם שיגרה בהצלחה לראשונה את פלקון הבי - הטיל העצמתי בעולם נכון להיום. לפי ביזנס אינסיידר, לSpaceX יש כבר הזמנות לשיגורים עתידיים בשווי 10 מיליארד דולר. SpaceX משקיעה כעת משאבים רבים בפרויקט השאפתני ביותר שלה - טיל הביג פלקון שאמור להיות משוגר לראשונה ב-2022. גובהו כ-106 מטר, והמטרה היא שכל חלקיו יהיו ניתנים לשימוש חוזר.

ביזנס אינסיידר בחנו השבוע גם את תכניות המתחרות של SpaceX במירוץ החלל החדש. חלקן, כמו יונייטד לאונץ' אליאנס, אריאן גרופ ובלו אוריג'ין שהקים ג'ף בזוס מפתחות טילים עצמתיים שגם יאפשרו שחזור ושימוש חוזר בחלקיהן, כתשובה לSpaceX. אחרות, כמו וירג'ין אורביט של ריצ'רד בנסון וסטרטולאונץ' סיסטמס שייסד פול אלן, המייסד השותף של מייקרוסופט, מפתחות טכנולוגיה מסקרנת בה הטיל יינשא לשמיים על גבי מטוס טרם שיגורו. פרט לחברות הפרטיות, נאסא מפתחת טיל שאולי יקטוף את תואר העצמתי בעולם, וגם סין לא נשארת מאחור ועובדת על תכניות סודיות בתחום החלל.