פייפאל רוצה להיות האלטרנטיבה החדשה לבנקים המסורתיים

החברה תציע שירותי בנקאות ללקוחותיה כמו הפקדת צ'קים וכרטיס משיכה מכספומטים • עד היום פייפאל הציעה שירותים כאלה רק לקבוצה קטנה של לקוחות

פייפאל / צילום: רויטרס
פייפאל / צילום: רויטרס

חברת שירות התשלומים המקוון פייפאל (PayPal) מעוניינת להתחיל להציע שירותי בנקאות נוספים עבור לקוחות שלא מחזיקים בחשבונות בנק מסורתיים, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. בין השירותים שתציע: כרטיסי דביט באמצעותם ניתן למשוך כספים מכספומט, הפקדת צ'קים וביטוח של ה-FDIC (התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות).

עדיין לא ברור איך פייפאל תעשה זאת, מכיוון שהיא לא מחזיקה ברישיון לבנקאות בארה"ב. לפי הדיווח, החברה מייצרת שיתופי פעולה עם מספר בנקים קטנים שיכולים לספק את השירותים האלה, כך שמאחורי הקלעים הבנק של דלאוור יטפל בכרטיסי הדביט, בנק בגורג'יה יפקיד את הצ'קים שמשתמשים יצלמו, ובנקים ביוטה יציעו הלוואות ללקוחות ולעסקים קטנים.

עד היום פייפאל הציעה שירותים כאלה רק לקבוצה קטנה של לקוחות. היא לא גבתה עבורם עמלה חודשית או דרשה מאזן מינימום בחשבון כדי להשתמש בהם, אך המשתמשים נדרשו לשלם עמלות על שימוש בכספומטים שלא שייכים לפייפאל, ולשלם מעל אחוז מהסכום של כל צ'ק שהפקידו באמצעות מצלמת הסמארטפון.

מנהל התפעול הראשי של פייפאל ביל רידי אמר שהחברה לא מתכננת להחליף את הבנקים המסורתיים בתקופה הקרובה, אלא מעוניינת להציע אפשרויות נוספות ללקוחות שלא יכלו ליהנות מהן עד היום, דבר שהחברה רואה כמשמעותי בכלכלה הדיגיטלית של היום.