בעלי מקבוק פרו? ייתכן שאתם זכאים להחלפת סוללה בחינם

זאת לאחר שהחברה גילתה כי בחלק מסדרת מחשבי המקבוק ישנה תקלה הגורמת לסוללות להתנפח • גם בישראל זכאים הצרכנים להחלפת הסוללה במחשבים שבהם עשויה לצוץ התקלה, וזאת ללא תשלום

מחשב מקבוק/ צילום: שאטרסטוק
מחשב מקבוק/ צילום: שאטרסטוק

הסוללות במכשירים של אפל שוב מסבכות את ענקית הטכנולוגיה. לא הרבה אחרי שהודתה שהיא מאטה במכוון סוללות ישנות במכשירי אייפון לאחר עדכוני תוכנה, ועוררה סערה ציבורית שגרמה לה למכור סוללות חדשות במחיר מוזל - כעת היא משיקה גם תוכנית החלפה לסוללות של מחשביה.

התוכנית מיועדת לבעלי מחשבי מקבוק פרו עם מסך 13 אינץ' ללא טאץ' שיוצרו בין אוקטובר 2016 לאוקטובר 2017. הסיבה היא שבחלק מהמחשבים מדגם זה יש תקלה שגורמת לסוללות המובנות בלפטופ להתנפח.

מוקדם יותר החודש החברה הכריזה על תוכנית דומה גם לשעוני סדרה 2 בגודל 42 מ"מ שלה, מכיוון שגם לסוללות שלהם נטייה להתנפח. לדברי אפל, ההתנפחות לא מסכנת את בטיחות המשתמשים.

בשונה מהחלפת הסוללות באייפונים שעולות לצרכנים 29 דולר, החלפת הסוללות במחשבים נעשית לגמרי בחינם, כל עוד הדגם שברשותם מתאים לדרישות שפורטו. כדי לוודא שהדגם אכן עומד בדרישות, ניתן להיכנס ל עמוד התוכנית ולבדוק לפי המספר הסידורי של המכשיר. ההחלפות ייעשו בחנויות אפל, אצל משווקים מורשים או על-ידי שליחת המחשב למעבדת תיקונים. 

באיידיגיטל, המשווקת הרשמית של מוצרי אפל בישראל, מאשרים את הדברים ומודיעים כי גם בישראל זכאים הצרכנים להחלפת הסוללה במחשבים שבהם עשויה לצוץ התקלה, וזאת ללא תשלום.

מהחברה נמסר כי על-פי הנחיות אפל תוחלף סוללה ללא תשלום במחשבי MacBook Pro 13 ללא touch bar מהדגמים הבאים: MacBook Pro 13", 2016, two thunderbolt 3 ports ו-MacBook Pro 13", 2017, two thunderbolt 3 ports. 

ברשת מדגישים כי "הסוללה תוחלף במעבדה ביחד עם הפאנל העליון הכולל את הסוללה". 

מחזיקי מקבוק פרו יכולים לבדוק את זכאותם להחלפת סוללה בלינק הבא:

https://www.apple.com/support/13inch-macbookpro-battery-replacement/

לתשומת-לב בעלי המחשבים שנזקקים להחלפת סוללה: באיידיגיטל מדגישים כי החלפת הסוללה נעשית במעבדה חיצונית, ועל כן היא אורכת כמה ימים (לא ברור בכמה ימים מדובר), בהם לא יינתן מחשב חלופי. עוד נציין כי ההחלפה אפשרית גם ברשת iStore.