אירופה: וואטסאפ מעלה את הגיל המינימלי לשימוש בה ל-16

המהלך של אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית בעולם מתבצע חודש לפני כניסתם לתוקף של כללי הפרטיות החדשים באירופה

וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק
וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק

וואטסאפ מגבילה את השימוש בפלטפורמה באירופה למשתמשים בגילאי 16 ומעלה. בכך היא מעלה ב-3 שנים את גיל המינימום לשימוש באפליקציה, והיא עושה זו בסמוך לכניסתם לתוקף של כללי הפרטיות החדשים באירופה, ה-GDPR, ב-25 במאי.

בשבועות הקרובים, משתמשים אירופאים שיתחברו לאפליקציה יתבקשו לאשר את גילם ולהסכים לכללי השירות החדשים ולמדיניות הפרטיות המעודכנת. בנוסף לשינוי גיל המינימום, וואטסאפ ערכה גם שינויים נוספים כמו לאפשר למשתמשים להוריד עותק של הדאטה שנאסף עליהם, שיכיל גם את אנשי הקשר שלהם וכל מספר שחסמו.

וואטסאפ נמצאת בבעלות פייסבוק, שגם תערוך שינויים בפלטפורמה שלה. משתמשים אירופאים בפייסבוק בין הגילאים 13-15 אמנם עדיין יורשו להשתמש בפלטפורמה, אך יידרשו להציג אישור הורי כדי לשתף מידע אישי בפלטפורמה. במקרה שלא יקבלו רשות כזו, תוצג להם גרסה גנרית יותר של פייסבוק שלא עברה התאמה אישית בעקבות איסוף הדאטה עליהם.

כניסת החוקים לתוקף באירופה וההיערכות של חברות הטכנולוגיה שקודמת לה מגיעה בסמוך לשערוריית קיימברידג' אנליטיקה בה דלפו פרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת הייעוץ הפוליטית, וגם השלכותיה של אותה שערורייה גורמות לחברות הטכנולוגיה לחשוב מחדש על מדיניות איסוף ושיתוף הדאטה שלהן.