צפו: 5 הכרזות גדולות מאירוע המפתחים של פייסבוק

בכנס המפתחים השנתי שנפתח אמש השיקה פייסבוק קסדת מציאות וירטואלית ב-200 דולר, וחשפה עוד ארבעה פיצ'רים ששווה לשים אליהם לב

קסדת אוקולוס גו של פייסבוק / צילום: רויטרס
קסדת אוקולוס גו של פייסבוק / צילום: רויטרס

אתמול (ג') נפתח כנס המפתחים השנתי של פייסבוק F8. שמענו בו הכרזה דרמטית על כניסת פייסבוק לתחום הדייטינג, ואחת נוספת שנוגעת לכלי חדש לשמירה על פרטיות דרכו יהיה אפשר למחוק את ההיסטוריה בפייסבוק. הנה חמש הכרזות נוספות שכדאי לשים אליהן לב:

1. וואטסאפ - בחודשים הקרובים יתאפשרו שיחות וידאו ושיחות קוליות קבוצתיות בוואטסאפ. לא נחשפו פרטים מדויקים על הפיצ'ר החדש, אך בסרטון ההדגמה ניתן היה לראות כי ארבעה אנשים יוכלו להשתתף סימולטנית בשיחת הוידאו. בנוסף, יהיו סטיקרים בוואטסאפ, בדומה למה שיש בפייסבוק מסנג'ר, ופייסבוק תאפשר לחברות צד שלישי לפתח אוספי סטיקרים משלהן עבור הפלטפורמה.

פיצ'ר הסטיקרים בוואטסאפ
 פיצ'ר הסטיקרים בוואטסאפ

2. עיצוב חדש למסנג'ר - מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע על כך שפייסבוק תשנה לחלוטין את העיצוב של פייסבוק מסנג'ר כך שחווית המשתמש תהיה פשוטה ונקיה יותר. "כשאתה שולח הודעות, אתה בעצם רוצה חוויה פשוטה ומהירה" אמר צוקרברג, "אנחנו מעצבים את מסנג'ר מחדש כדי להתמקד ברעיונות האלה". סגן הנשיא האחראי על מסנג'ר, דיוויד מרקוס, אמר שהגרסה המעודכנת תגיע "ממש, ממש בקרוב", ושיהיה לה גם מצב תצוגה כהה (dark mode). בחלק התחתון של האפליקציה יופיעו רק שלושה טאבים הנוגעים כולם לסוגי תקשורת, בעוד אייקונים של מצלמה ווידאו יישארו בצד הימני העליון של האפליקציה.

עיצוב חדש למסנג'ר של פייסבוק
 עיצוב חדש למסנג'ר של פייסבוק

3. שיתופים מאפליקציות - יהיה ניתן לשתף סטוריז באינסטגרם ובפייסבוק ישירות מתוך אפליקציות צד שלישי, כאשר האפליקציות הראשונות מהן תתאפשר האופציה הזו הן ספוטיפיי, סאונדקלאוד וגופרו. כך יהיה אפשר לשתף בסטוריז תמונות, סרטונים, שירים ועוד מתוך האפליקציות, כשפייסבוק מעוניינת לחסוך למשתמשיה את הצורך לצלם מסך ולאפשר שיתוף ישיר מתוך כל פעילות שהם עושים באותו רגע. השיתוף יתאפשר באמצעות כפתור שיופיע באפליקציות עצמן והתוכן יימשך מהן באופן אוטומטי לסטורי, כשלאחר מכן המשתמשים יוכלו לערוך אותו לפני הפרסום.

שיתוף סטוריז באינסטגרם ובפייסבוק ישיר מתוך אפליקציות צד שלישי, כמו ספוטיפיי
 שיתוף סטוריז באינסטגרם ובפייסבוק ישיר מתוך אפליקציות צד שלישי, כמו ספוטיפיי

4. חידושים נוספים באינסטגרם - שיחות הווידאו מגיעות גם לאינסטגרם, ויהיה ניתן להשתמש באופציית הווידאו בשיחות אישיות או קבוצתיות. צוקרברג ציין כי חלק ממשתמשי אינסטגרם כבר משתמשים בפיצ'ר הלייב וידאו של אינסטגרם כדי לשוחח עם חברים, "אנשים משתמשים בכלי הזה פשוט כדי לבלות יחד, מדהים כמה מהכלים האלה גורמים לנו להיות קרובים יותר זה לזה" אמר. אינסטגרם תציג גם כלי Explore משופר שצוקרברג טען שיתמקד יותר בתחומי העניין של הגולשים, ופילטר חדש שיגן על המשתמשים מתגובות בריוניות. "הפילטר יסתיר תגובות שיש בהן התקפות על האופי או המראה של אדם, וגם איומים על שלומו או בריאותו של אדם" נכתב בבלוג החברה. בנוסף, אינסטגרם תציע חידוש בתחום ה- AR שיאפשר ליוצרים לעצב פילטרים ואפקטים ייחודיים לתמונות עבור העוקבים שלהם באינסטגרם.

5. Oculus Go - פייסבוק השיקה את קסדת ה-VR שלה במחיר של 200 דולר, והכריזה כי יותר מאלף אפליקציות ומשחקים זמינות עבורה כבר מרגע ההשקה. בין היתר, הקסדה מציעה את פיצ'ר Oculus Rooms, שמאפשר לשחק משחקים, לצפות בסרטים, להקשיב למוזיקה ועוד יחד עם חברים, את Oculus Venues דרכו ניתן להשתתף באירועים באופן וירטואלי כמו הופעות ומשחקי ספורט ואת Oculus TV באמצעותו ניתן לצפות בתוכניות בסביבה מותאמת אישית לתלת מימד עם מסך ענק ואיזור ישיבה וירטואלי.

השקת קסדת אוקולוס גו / צילום: רויטרס
 השקת קסדת אוקולוס גו / צילום: רויטרס