אפל חושפת שת"פ AR עם פיקסאר וגרסת הפעלה חדשה למאק

בכנס המפתחים של אפל WWDC הכריזו על מערכת אפל החדשה למובייל, האנימוג'ים החדשים והדרך בה סירי יכולה להרגיע אותנו

כנס WWDC של אפל / צילום: רויטרס
כנס WWDC של אפל / צילום: רויטרס

כנס המפתחים של אפל WWDC נפתח הערב (ב'), עם הכרזה של מנכ"ל אפל טים קוק כי הערב "הכל נוגע לתוכנה". בכנס הוכרז, בהתאם לציפיות, כי בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל למובייל, iOS 12 ההתמקדות היא בביצועים ומהירות. בגרסה החדשה, כשהמכשיר ייתקל בצורך לשיפור ביצועים הוא יגביר את המהירות מיד עבור המשתמש.

בתחום המציאות המוגברת (AR) החברה יצרה בשיתוף פעולה עם פיקסאר סוג קבצים חדש בשם USDZ. אדובי תציע אפשרויות AR באפליקציות כמו פוטושופ עבור מכשירי אפל, וניתן יהיה לשמור אותם בפורמט USDZ. אפל הכריזה על אפליקציה חדשה בשם Measure שמאפשרת למדוד גדלים ואורכים של חפצים באמצעות AR דרך המכשיר. בנוסף, החברה הכריזה כי ARKit 2 תעניק תמיכה לחוויות משותפות, בהן משתמשים ממספר מכשירים יוכלו לראות את אותם אפקטים של AR.

מדיטציית סירי

פיצ'ר חיפוש חכם בתמונות יציע השלמות שונות לביטוי החיפוש, לפי קטגוריות כמו אנשים משמעותיים עבור המשתמש. בנוסף, אפליקציית התמונות תוסיף אפשרויות חכמות כמו הצעות תמונות לשיתוף, ועם אילו אנשים לשתף. לאחר השיתוף, גם החבר שקיבל את התמונות יקבל הצעה לשתף בחזרה תמונות מאותו האירוע.

אפשרויות חדשות של סירי מציעות הכנסה של קיצורי דרך. כך למשל ניתן להכניס כקיצור את הביטוי "סירי, תעזרי לי להירגע" והיא תציע בתגובה סשן של מדיטציה. ניתן גם להגדיר שורה של צעדים בקיצור דרך. בהדגמה על הבמה הציגו קיצור דרך בו בכל פעם שהמשתמשת אומרת "אני בדרך הביתה" סירי תשלח הודעה לשותפה לדירה, תחפש את המסלול המהיר ביותר לנסיעה ותנגן את תחנת הרדיו האהובה על המשתמשת.

אפליקציית אפל-ניוז לאייפד מאפשרת לרכז את מקורות החדשות האהובים על המשתמש, ומציעה מקורות חדשותיים נוספים. אפליקציית iBooks קיבלה שם חדש בשם Apple Books עם פיצ'רים חדשים, בין היתר שמאפשרת למצוא בקלות את המקום בו עצרתם. אפליקציית Car Play מציעה שימוש באפליקציות בזמן הנסיעה תוך שמירה על בטיחות הנסיעה של במשתמשים, מאפשרת כעת תמיכה לאפליקציות ניווט צד שלישי.

אפל תציע פיצ'רים שיאפשרו להגביל את זמן הבילוי במכשירים הסלולריים. למשל אופציה להפעיל את Do not disturb לזמן מוגדר (למשל, בזמן ארוחת הערב), סימון התראות מאפליקציות מסוימות כך שיגיעו ישירות ל"מרכז ההתראות", בו ההתראות יסודרו בקבוצות לפי נושאים. בנוסף, אפל תציע דוח מפורט לזמן ולדרך השימוש באפליקציות שונות, ואפשרות להגדיר את הזמן הרצוי לשימוש בכל אפליקציה, כשהמכשיר יציע תזכורות כשהזמן עומד להיגמר. אפל תספק כלי לבקרת הורים דרכו ניתן לעקוב אחר השימוש של הילדים באפליקציות, להגביל את השימוש שלהם באפליקציות מסוימות ובזמנים מסוימים.

גם האנימוג'ים מקבלים שדרוג, ומתווספות אליהן דמויות חדשות. בנוסף, MeMoji מאפשר להתאים אישית את האנימוג'י בעיצוב שדומה למשתמש. החברה תציע גם אפקטים חדשים למצלמה כמו סטיקרים ופילטרים. FaceTime ישודרג כך שיאפשר צ'ט קבוצתי עם עד 32 משתמשים.

אימון כושר מדויק

שדרוג מערכת ההפעלה של השעון החכם, watchOS 5 יציע פיצ'רים חדשים לאימונים נוספים כמו יוגה והייקינג. בנוסף מערכת ההפעלה מביאה פיצ'ר של זיהוי אוטומטי של הרגע בו המשתמש מתחיל להתאמן, למקרה בו שכח להפעיל את השעון. השעון החכם יציע גם לסיים את האימון במקרה שיזהה תגובה של מדדים גופניים שמצריכים המלצה כזו. בנוסף, השעון יקבל פיצ'ר של ווקי טוקי, שמאפשר לנהל שיחה עם משתמש אחר דרך השעונים. אפל הכריזה גם על רצועת שעון לכבוד חודש הגאווה בצבעי דגל הגאווה, כפי שעשתה בשנים האחרונות.

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של מאק, macOS Mojave מביא שדרוגים כמו Dark mode, ופיצ'ר בשם Stacks שמסדר באופן אוטומטי את כל מה שנמצא בשולחן העבודה לפי קטגוריות שונות. פיצ'ר נוסף מאפשר אינטגרציה של תמונות בין המאק והאייפון - ניתן לבחור לצלם תמונה או לסרוק מסמך במאק, האפליקציה תופעל אוטומטית בסלולרי ולאחר צילום התמונה היא תשתלב מיד במאק. אפל מציעה גם יישום חדש למפתחים בשם Create ML שמסייע ביצירת יישומים מבוססי מאשין לרנינג, מבלי להיות מומחים בתחום.

בתחילת האירוע הכריז קוק שהגיעו אליו מפתחים מיותר מ-70 מדינות, יותר מאי פעם, ושלאפל יש 20 מיליון מפתחים בכל העולם היום. בנוסף קוק ציין כי 500 מיליון איש נכנסים לחנות האפליקציות של אפל בכל שבוע וכי השבוע מפתחי אפליקציות בחנות האפליקציות יגיעו לציון דרך - רווח כולל של מעל 100 מיליארד דולר דרך החנות.

תוכלו לצפות בכנס בלינק המצורף: https://www.apple.com/apple-events/june-2018