"הכל נוגע לתוכנה": 5 הכרזות חמות מכנס המפתחים של אפל

אנימוג'י בהתאמה אישית, משחקי מציאות רבודה מרובי משתתפים, שדרוגים ושיפורים נחוצים ל-CarPlay, לאפליקציית התמונות ואפילו לסירי • כל ההכרזות מכנס המפתחים של אפל לקראת יציאת מערכות ההפעלה החדשות לכל מכשירי החברה

כנס WWDC של אפל / צילום: רויטרס
כנס WWDC של אפל / צילום: רויטרס

כנס המפתחים של אפל נפתח אתמול (ב') עם הכרזות גדולות מצד החברה בכל הקשור לתוכנה. בין החידושים: מערכות הפעלה חדשות לכל המכשירים, שיתוף-פעולה עם חברת פיקסאר ואנימוג'ים מותאמים אישית, כולל שליטה על כמות הנמשים שעל פני הדמות. הנה כל הפיצ'רים החדשים שצפויים לכם מלבד שדרוגים למהירות המכשירים והביצועים.

1. חידושים בתחום המציאות המוגברת

ערכת ARKit 2 תעניק תמיכה ל"חוויות משותפות", בהן משתמשים ממספר מכשירים יוכלו לראות את אותם אפקטים של מציאות מוגברת, מה שיאפשר לשחק משחקים מרובי משתמשים שמשלבים אלמנטים של AR. אפל גם הכריזה על אפליקציה חדשה בשם Measure שמאפשרת למדוד גדלים ואורכים של חפצים באמצעות AR דרך המכשיר. החברה יצרה בשיתוף פעולה עם אולפן האנימציה פיקסאר פורמט קבצים חדש ותומך AR בשם USDZ.

2. התאמה אישית לסירי

ב-iOS 12, מערכת ההפעלה החדשה לאייפון ולאייפד, נוספה אפשרות ל"קיצורי דרך" עבור העוזרת החכמה. אפשר יהיה להגדיר כקיצור, לדוגמה, את הביטוי "סירי, עזרי לי להירגע" - כך שבכל פעם שהמשתמש יאמר אותו, סירי תציע בתגובה סשן מדיטציה. קיצורי הדרך יוכלו לכלול יותר מפעולה אחת: למשל, ניתן יהיה להגדיר שבכל פעם שמשתמש יגיד "אני בדרך הביתה", סירי תחפש את המסלול המהיר ביותר לנסיעה לכתובת הבית, וגם תפעיל תחנת רדיו אהובה.

3. שיפורים באפליקציית התמונות

ב-iOS 12, כשמשתמש יערוך חיפוש בתוך התמונות שצילם, פיצ'ר חיפוש חכם יציע השלמות לביטוי החיפוש, לפי קטגוריות כמו אנשים משמעותיים עבור המשתמש. האפליקציה גם תציע אנשי קשר שכדאי לשתף איתם תמונות ספציפיות. לאחר השיתוף עם אותו אדם, הוא יקבל הצעה לשתף בחזרה תמונות מאותו האירוע שבו צולמו התמונות שנשלחו אליו.

4. הניווט ב-CarPlay משתדרג

הממשק מאפשר שימוש באפליקציות בזמן הנסיעה תוך שמירה על בטיחות הנוסעים. בדגמים מסוימים של מכוניות ניתן לחבר את המכשיר הסלולרי כך שאפליקציות שונות יופיעו על מסך המכונית. השדרוג החדש יאפשר תמיכה לאפליקציות ניווט חיצוניות, כך שניתן יהיה להשתמש בווייז או גוגל מאפס למשל, כדי לנווט באמצעות הממשק, ולא רק באפל מאפס, שאליו הוא היה מוגבל עד היום.

5.  האנימוג'ים מקבלים שדרוג

לאנימוג'ים, אימוג'ים משולבי אנימציה, מתווספות דמויות חדשות, כמו טי-רקס ורוח רפאים, שמחקות את הבעות הפנים של המשתמש, לדוגמה אם הוא חורץ לשון. בנוסף, אפל מציגה סוג חדש של אנימוג'ים בשם MeMoji: אלו מאפשרים התאמה אישית של דמות האנימוג'י, החל מסגנון השיער ועד מספר הנמשים שעל הפנים, כך שכל משתמש יוכל לעצב את האנימוג'י שדומה לו ביותר.